شروع آزمایشات بالینی نخستین داروی ضدویروس كرونا در آمریكا

شروع آزمایشات بالینی نخستین داروی ضدویروس كرونا در آمریكا شاه بلاگ: نخستین آزمایشات بالینی داروی ضد ویروس كرونا موسوم به remdesivir مقرر است به زودی در نبراسكا واقع در آمریكا با كمك 400 بیمار مبتلا به كرونا در 50 منطقه مختلف جهان آغاز شود.



به گزارش مدیكال اكسپرس، در این آزمایش نیمی از بیماران داروی remdesivir را دریافت می كنند و به نیمی دیگر دارونما داده می شود. علاوه بر این چندین تحقیق و مطالعه دیگر در سراسر جهان بطور همزمان با این تحقیقات در حال انجام می باشد.
بگفته پژوهشگران این آزمایشات در واكنش به شیوع ویروس كرونا در چین، شروع شده است و بیمارانی كه در اثر بیماری COVID-۱۹ در بیمارستان بستری شده اند، در صورتیكه علائم بیماری را با شدت متوسط داشته باشند، می توانند در این آزمایش شركت نمایند.
داروی remdesivir توسط شركت Gilead Sciences ساخته شده و به گزارش سازمان جهانی بهداشت، امیدبخش ترین گزینه موجود برای درمان كرونا شمرده می شود.

این دارو در جریان تحقیقاتی كه یك ماه قبل به انجام رسید، برای درمان چند بیمار مبتلا به ابولا در كنگو مورد استفاده قرار گرفت. بگفته سازمان جهانی بهداشت احتمال درمان بیماری های SARS و MERS نیز با استفاده از این دارو وجود دارد.
هم اكنون ۱۴ مسافر یك كشتی كروز كه در ژاپن از آن خارج شده و ۱۲ نفر از آنها مبتلا به بیماری COVID-۱۹ هستند، در مركز پزشكی نبراسكا تحت درمان قرار دارند و در این آزمایش شركت می كنند.
بگفته پژوهشگران، فعلا هیچ درمان و واكسن مورد تاییدی برای این بیماری وجود ندارد، در صورتیكه تابحال ۸۰ هزار نفر در سراسر جهان به آن مبتلا شده و ۲۷۰۰ نفر در اثر ابتلاء به آن جان خودرا از دست داده اند.



منبع:

1398/12/08
10:16:20
5.0 / 5
3726
تگهای خبر: پژوهش , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است