تأمین 70 درصد هزینه تجهیز پژوهش سراهای كشور از جانب معاونت علمی ریاست جمهوری

تأمین 70 درصد هزینه تجهیز پژوهش سراهای كشور از جانب معاونت علمی ریاست جمهوری به گزارش شاه بلاگ رئیس مركز توسعه فناوری­ های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تفاهم نامه همكاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بر طبق این تفاهم نامه ۷۰ درصد هزینه های تجهیز پژوهش سراهای سراسر كشور از جانب این معاونت تأمین خواهد شد.


دكتر اسماعیل قادری فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اضافه كرد: استفاده از فناوری و نوآوری یكی از بحث هایی است كه در تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت برجسته دنبال می شود. تفاهم نامه همكاری بین این دو نهاد مبحث استفاده از فناوری و نوآوری و توسعه فناوری برای ارتقاء كیفیت یادگیری در مدارس كشور بوده است.
وی بیان نمود: در این چارچوب چند اقدام را به صورت مشترك با آموزش وپرورش انجام خواهیم داد، یكی از آنها تجهیز پژوهش سراهای دانش آموزی است.
رییس مركز توسعه فناوری­ های راهبردی افزود: ما با این نگاه كه دانش آموز در بدو تحصیل فرهنگ نوآوری و كارآفرینی را یاد بگیرد و در عمل تمرین كند تا پس از ورود به بازار كار، اتكاء كمتری به استخدام دولتی داشته باشد و بتوانیم بذر فناوری و نوآوری را در سرمایه انسانی كشور بنشانیم؛ در این تفاهم نامه كه مبحث آن تجهیز پژوهش سراهای دانش آموزی است با مدل ۳۰، ۷۰ به توافق رسیدیم.
قادری فر اظهار نمود: به این صورت كه ۷۰ درصد هزینه های تجهیز پژوه سراهای دانش آموزی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین گردد و مابقی از جانب آموزش و پرورش و یا خیرین صورت گیرد.
وی اظهار داشت: این امر برای تجهیز پژوهش سراها در حوزه سلول های بنیادی، هوا فضا، نانو، زیست فناوری و گیاهان دارویی از مباحث نوین و روز دنیا است كه برای تربیت دانش آموزان در كشور در این حوزه ها بر مبنای مباحث علوم شناختی از راه تمرین ها و كارآزمایی هایی كه در پژوهش سراها می دهیم این مورد را دنبال خواهیم كرد.
رییس مركز توسعه فناوری­ های راهبردی افزود: با این تفاهم نامه درصدد هستیم این بازار هدف را كه همان آموزش و پرورش است، درگیر مباحث نوآوری و رسوخ فناوری نماییم و از این منظر بتوانیم سند تحول بنیادی آموزش و پرورش را كه سند بسیار مهمی در سطح كمی و كیفی فعالیتهای آموزشی كشور است، تحقق بخشیم.
وی خاطرنشان كرد: الان برای تجهیز پژوهش سراهای دانش آموزی كه در سراسر كشور بعنوان خدمات دهنده به حوزه نوآوری بكار می روند ۷۰ درصد هزینه ها از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأمین می شود و از آن سو هم ۵۰ درصد حمایت برای تجهیزات ساخت داخل است كه برای ساخت و زیر ساخت های مدارس از قبیل ملزومات روزمره مدارس، زیرساخت های كامپیوتری بكار می رود كه از این هم معاونت حمایت می كند.
قادری فر اظهار داشت: این محصولات در گذشته علیرغم اینكه پیچیدگی خاصی نداشتند اما وارد كشور می شدند. ما در نظر داریم این نیاز را با استفاده از ظرفیت شركت های داخلی كشور تأمین نماییم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این حوزه ۵۰ درصد حمایت می كند.


1398/12/09
23:28:00
5.0 / 5
3613
تگهای خبر: پژوهش , توسعه , خدمات , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است