توصیه كارشناسان بازار جهانی

منتظر فرصت طلایی برای خرید طلا باشید

منتظر فرصت طلایی برای خرید طلا باشید به گزارش شاه بلاگ تحلیل گران بین المللی می گویند حالا كه شیوع كرونا در اروپا و آمریكا جدی شده و بانك مركزی آمریكا احیانا در نشست هفته جاری خود نرخ های بهره را به صفر می كاهد، امكان دارد فرصت بزرگی برای خرید طلا باشد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، طلا نتوانست از ریزش هفته گذشته بازارهای مالی كه روز پنج شنبه به اوج خود رسید، جان سالم در ببرد و قربانی فروش گسترده از جانب سرمایه گذارانی شد كه به دنبال جبران ضرر در بازارهای دیگر بودند.
به قول رایان مك كی، استراتژیست كالا در شركت "تی دی سكیوریتیز"، طلا همچنان گرفتار فشار فروش برای تهیه نقدینگی خواهد بود. وقتی ما روزهای وحشتناكی در بازارهای سهام می بینیم، طلا همسو با سهام ضعیفتر معامله می شود، چونكه صندوق های سرمایه گذاری طلا را برای پوشش و جبران ضرر در بازارهای دیگر به فروش می رسانند.
قیمت طلا هفته گذشته ۱۷۲ دلار معادل بیشتر از ۹ درصد سقوط كرد كه بزرگترین كاهش هفتگی این فلز پرارزش از سال ۲۰۱۱ بود. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریكا ۷۳ دلار و ۶۰ سنت معادل ۴.۶ درصد كاهش پیدا كرد و در ۱۵۱۶ دلار و ۷۰ سنت بسته شد
كارولین بین، اقتصاددان ارشد كالا در شركت "كپیتال اكونومیكس" در اینباره به كیتكونیوز اظهار داشت: فروش گسترده در بازار پایان ندارد. گروه بازار ما انتظار دارد روند ریزش بازارهای سهام تا زمانی كه معلوم شود اوضاع بحرانی شیوع كرونا به پایان رسیده است، ادامه پیدا كند. امكان دارد در چند هفته آینده قیمت طلا كاهش بیشتری پیدا كند، چونكه مردم به پول نقد نیاز دارند.
دورنمای بلندمدت طلا با اقدام بانك مركزی آمریكا در كاهش نرخ های بهره و تدابیر محرك اقتصادی قوی است.
به قول تحلیل گران، عوامل بنیادین طلا از نظر بلندمدت فعلا در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند و فرصت خرید خوبی برای سرمایه گذاران وجود دارد.
مهمترین رویداد هفته جاری برای بازار طلا، نشست بانك مركزی آمریكا خواهد بود كه بعدازظهر چهارشنبه به كار خود آخر می دهد و به نظر می آید سیاستگذاران آمریكایی آماده هستند نرخ های بهره را به صفر كاهش دهند و سیاست های تسهیلی اعلام كنند. ابزار دیده بان فدرال CME نشان داده است بازارها روی كاهش ۱۰۰ واحدی نرخهای بهره ۸۰ درصد حساب می كنند.
همینطور همه نگاه ها به شیوع كرونا در آمریكا و اروپا و صدمه های اقتصادی ناشی از آن دوخته شده است. افزایش روزانه موارد مبتلا شدن به ویروس كرونا عامل مهمی است كه بازارها به نظاره آن نشسته اند.
مبحث مهم دیگر تعطیلی كسب و كارهاست. شركت كپیتال اكونومیكس پیشبینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی آمریكا برای سه ماهه دوم سال جاری را مورد تجدیدنظر نزولی قرار داد و انتظار دارد رشد اقتصادی این كشور در سه ماهه چهارم بهبود پیدا كند.
طبق گزارش كیتكونیوز، هفته جاری آمار اقتصاد كلان مهمی منتشر نمی گردد و ویروس كرونا اصلی ترین عامل اثرگذار بر بازارها همچون بازار طلا خواهد بود.



1398/12/25
21:57:27
5.0 / 5
3844
تگهای خبر: بین الملل , تولید , خرید , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است