چالش درباره تصمیم جشنواره كن

چالش درباره تصمیم جشنواره كن به گزارش شاه بلاگ در حالیكه جشنواره «كن» در نهایت تصمیم به تاخیر در برگزاری این رویداد سینمایی در تاریخ اصلی گرفت، خیلی از اهالی سینما برگزاری آنرا در آینده ای نزدیك اتفاقی غیرعملی می دانند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ورایتی، بعد از گمانه زنی های فراوان، مسؤلان جشنواره كن ۲۰۲۰ در نهایت به صورت رسمی از تعویق این رویداد سینمایی به جهت شیوع كرونا در فرانسه و سایر نقاط جهان خبر دادند؛ بدین سان این جشنواره معتبر سینمایی در تاریخ مقرر یعنی ۱۲ تا ۲۳ ماه می (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) برگزار نخواهد شد. هم اكنون برگزاركنندگان جشنواره برگزاری آنرا در انتها ماه ژوئن و اوایل جولای گزینه اصلی خود با عنایت به شرایط شیوع كرونا اعلام نموده اند، تصمیمی كه بنا بر نظر فعالان سینمایی بسیار خوش بیانه و حتی غیرواقع بینانه به نظر می آید.
«آنتونیو سائورا» تهیه كننده و توزیع كننده برجسته اسپانیایی می گوید: از این كه جشنواره تا اواسط ماه آوریل منتظر نماند و زودتر تصمیم به تعویق گرفت خوشحال ام، گرچه این خبر برای سینماگران مستقل كه بیشتر از نیمی از كسب و كار خویش را در كن انجام می دهند خبر بدی است. با عنایت به شیوع كرونا، نسب به برگرای جشنواره در بازه زمانی آخر ماه ژوئن تا اوایل جولای خوش بین نیستم و فكر نمی كنم جشنواه در آن تاریخ هم بتواند برگزار گردد.
این تهیه كننده اسپانیایی و دیگر فعالان سینمایی در اروپا و بخش های مختلف جهان درباره عادی شدن شرایط كمپانی های فیلمسازی در آینده ای نزدیك ابراز تردید كرده اند.
«جرمی توماس» تهیه كننده بریتانیایی برنده اسكار هم نظری مشابه دارد و می گوید: برگزاری جشنواره در بازه زمانی انتهای ژوئن تا اوایل جولای غیرمحتمل است، گرچه شخصا از برگزاری جشنواره بسیار خوشحال می شوم.
«سانیل داشی» تهیه كننده هندی و مدیر كمپانی رسانه ای و سرگرمی آلیانس در بمبئی هم تصمیم به برگزاری جشنواره با چند هفته تاخیر را غیرواقع بینانه می داند و می گوید: زمانی كه در سال ۱۹۸۶ جشنواره كن برای یك سال برگزار نشد، همچنان جایگاه خویش را بعنوان مهم ترین جشنواره سینمایی جهان حفظ كرد و اگر كن برای یك سال با وقفه مواجه شود فكر نمی كنم با صدمه قطعی روبه رو شود.
«جانلوكا كورتی» تهیه كننده ایتالیایی و مدیر كمپانی «Minerva Pictures» در شهر رم هم در اینباره اظهار می كند: چطور می توانید تصور كنید می توان جشنواره را در انتهای ماه ژوئن برگزار كرد؟ چه كسی برای تماشای فیلم به سالن لومیر جشنواره با بیشتر از دوهزار صندلی می رود؟ من این كار را حتی با دو ماسك ضدكرونا هم انجام نخواهم داد! چه كسی مقرر است بر سر یك میز با افرادی از ملیت های مختلف بنشیند، افرادی كه از كشورهایی می آیند كه شیوع كرونا در آن زمان در آنها هنوز فعال است.
با این وجود فرانسوی ها هنوز به برگزاری جشنواره در تاریخ احتمالی جدید امیدوارند و این رویداد سینمایی را نقطه آغازی باردیگر برای سینمای جهان و همواركننده راه جشنواره هایی چون ونیز و تورنتو می دانند كه مقرر است در ادامه سال برگزار گردد.
از جانب دیگر، برخی مدیران سینمایی معتقدند تاریخ جشنواره باز هم به تعویق خواهد افتاد و می تواند در اواخر تابستان برگزار گردد و سال جاری تاریخ جشنواره ونیز را اشغال كند. ایتالیا در سطح جهان بیشترین قربانیان مبتلا شدن به كرونا را داشته اما سخنگوی جشنواره ونیز به تازگی بر برگزاری جشنواره در تاریخ اصلی یعنی از ۲ تا ۱۲ سپتامبر تاكید كرده است.
«الكساندر رادیانسكی» تهیه كننده روس برنده اسكار هم می گوید: هیچ كس را نمی توان یافت كه از حالا اطمینان دهد شرایط بحرانی شیوع كرونا در جهان تا اواخر ژوئن و اوایل جولای آخر می یابد.
در حالیكه جشنواره كن اعلام نموده فرایند ارسال فیلم ها از سراسر جهان با سرعت معمول در حال انجام می باشد مراحل پساتولید بسیاری فیلم ها در كشورهایی چون فرانسه، ایتالیا و اسپانیا به تعلیق درآمده است.



1399/01/04
21:25:34
5.0 / 5
3924
تگهای خبر: تاریخ , تولید , جهان , كسب و كار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است