ماه نورد طراحی كنید و از ناسا جایزه بگیرید

ماه نورد طراحی كنید و از ناسا جایزه بگیرید به گزارش شاه بلاگ ناسا به تازگی اظهار كرده است به هر فردی كه بتواند یك ماه نورد كوچك در اندازه یك صابون تهیه نماید، ۱۶۰ هزار دلار جایزه خواهد داد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، ناسا اعلام نموده است هر شخصی كه بتواند یك ماه نوردی كه سنگین تر و یا بزرگ تر از یك صابون نباشد طراحی كند به او ۱۶۰ هزار دلار جایزه می دهد.
ناسا امكان دارد در آینده ماهنوردهای كوچكی به جز جستجوگر آب خود معروف به "وایپر"(VIPER) به ماه بفرستد و امیدوار است از این طریق بتواند اطلاعات علمی بیشتری از ماه به دست آورد.
آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا(JPL) به دنبال یافتن طرح هایی برای به دست آوردن این اطلاعات در ماه است و الان طی یك پروژه ای كه در سایت herox.com اعلام نموده به دنبال فردی است كه بتواند یك ماه نورد كوچك طراحی كند و به آنها در رسیدن به این هدف كمك نماید.
هدف ناسا از ارسال چنین ماهنوردهای كوچكی به به ماه دستیابی به اطلاعات جزئی و دقیق از سطح ماه است چون كه این ماه نوردها به علت اندازه كوچكی كه دارند قابلیت انعطاف بسیار بالایی دارند. ماهنوردهای معمولی معمولا بسیاربزرگ و سنگین هستند اما این دفعه ناسا به دنبال توسعه یك ماهنورد كوچك است. به قول ناسا اندازه این ماهنورد نباید بزرگ تر و سنگین تر از یك صابون باشند، حداكثر طول آن ۱۰۰ میلی متر و عرض آن ۵۰ میلی متر و وزن آن نباید بیشتر از ۰.۴ كیلوگرم باشد.
"صباح بوكس"(Sabah Bux) تكنسین مهندسی آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا اظهار داشت: هرچه وزن یك ماه نورد كمتر باشد این امكان برای ما فراهم می شود تحقیقات بیشتری بر روی ماه انجام دهیم و این گونه به دانش ما درباره آن افزوده می شود.
ناسا در آینده كاوشگر "VIPER" را به قطب جنوب كره ماه خواهد فرستاد، جایی كه مقرر است خدمه مأموریت بازگشت انسان به ماه معروف به "آرتمیس"(Artemis) در آن فرود بیاید.
"وایپر" در آنجا به دنبال یخ آب خواهد گشت. همینطور با استفاده از چهار ابزار علمی خود به جمع آوری نمونه ها و تجزیه و تحلیل خواهد پرداخت كه به محققان ناسا كمك می نماید تا دریابند كه آیا ماه دارای آب كافی برای انجام مأموریت های آینده است یا خیر.
به قول ناسا، "وایپر" به اندازه یك خودروی حمل وسایل گلف است و تجهیزات مخصوصی را دارد كه توسط آنها می تواند آب را زیر سطح ماه شناسایی كند. هنگامی كه "وایپر" وجود آب را زیر ماه تشخیص دهد، از مته مخصوص خود معروف به "تریدنت"(TRIDENT) برای حفاری و یافتن آب استفاده می نماید. تریدنت، مته ای به طول یك متر است كه می تواند نمونه های مورد نیاز جهت بررسی را از دل خاك بیرون بیاورد. ناسا امیدوار است كه با كمك این تجهیزات بتواند نقشه ای از بقایای آب زیر سطح ماه فراهم آورد كه بتوان آنها را برای درك سیستماتیك وجود آب در ماه مورد استفاده قرار داد.



1399/01/23
14:10:14
5.0 / 5
3460
تگهای خبر: آزمایشگاه , توسعه , جت , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است