اما و اگرهای بخشش حق بیمه تامین اجتماعی هنرمندان

اما و اگرهای بخشش حق بیمه تامین اجتماعی هنرمندان به گزارش شاه بلاگ مدیر عامل صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: پرداخت حق بیمه سه ماه نخست امسال برای اعضای این صندوق هنوز اجرایی نشده است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، اوایل فروردین امسال از طرف تشكل های هنری همچون خانه سینما و خانه تئاتر اعلام گردید به سبب شرایط بحرانی پس از كرونا و به جهت صدمه ای كه به اقشار هنری وارد شده است، صندوق اعتباری هنر حق بیمه اعضای خودرا در سه ماه ابتدایی سال می بخشد اما بتازگی برخی از هنرمندان در مراجعه به دفترهای تامین اجتماعی متوجه شدند كه این طرح هنوز اجرایی نشده است.
در همین زمینه سید حسین سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: بخشیدن حق بیمه اعضای صندوق برای سه ماه نخست امسال، بعنوان یكی از موارد مندرج در بسته جامع پشتیبانی از هنرمندان از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جبران خسارت های كرونا به هنرمندان، پیشنهاد شد.
او افزود: در همین زمینه ما با وزارت رفاه مكاتبه كردیم و این وزارتخانه هم موضوع را با بیمه تامین اجتماعی پیگیری كرد ولی هنوز تامین اجتماعی پاسخی نداده است كه امیدوارم زودتر این مساله به نتیجه برسد.
این مدیر در پاسخ به این پرسش كه آیا احتمال دارد این قضیه منتفی شود؟ توضیح داد: امید ما بر این است كه اجرایی شود. امیدوارم تا اختتام این هفته پاسخی بگیریم البته تامین اجتماعی هم بشدت تحت فشار است و آنان هم محدودیت های خاص خودرا دارند.
او افزود: خانه های هنری خیلی زود پیشدستی و این مساله را اطلاع رسانی كردند و طبیعتا در اعضای آنها ایجاد توقع شده است، ولی در هر حال این مساله در حال بررسی و پیگیری است كه امیدواریم به نتیجه برسد.
سیدزاده در پاسخ به این پرسش كه اگر این طرح اجرایی نشود، تاخیر در پرداخت حق بیمه برای اعضا مشكلی ایجاد نمی كند؟ اشاره كرد: حق بیمه هر ماه تا اختتام ماه بعد فرصت واریز دارد و من هم امیدوارم در همین چند روز آینده قطعیت این مساله مشخص شود.




منبع:

1399/01/25
16:27:11
5.0 / 5
3047
تگهای خبر: جت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است