سیارك ماسك دار در حال نزدیك شدن به زمین است

سیارك ماسك دار در حال نزدیك شدن به زمین است به گزارش شاه بلاگ سیارك ۵۲۷۶۸ (۱۹۹۸ OR۲) كه در سال ۱۹۹۸ توسط اخترشناسان رصد شد چهارشنبه این هفته از كنار زمین عبور خواهد نمود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، سیارک مذکور ۲۹ آوریل(۱۰ اردیبهشت) در فاصله سه میلیون و ۹۰۸ هزار و ۷۹۱ مایلی و با سرعت ۱۹ هزار و ۴۶۱ مایل بر ساعت از کنار زمین عبور خواهد نمود.
بنا بر گفته دانشمندان این سیارک حدودا دو کیلومتر قطر دارد و هر ۴.۱ ساعت یک مرتبه می چرخد. نکته جالب درباره سیارک مذکور این است که در تصویری که از این سیارک انتشار یافته به نظر می آید این سیارک همانند انسان ها در این زمان(شیوع ویروس کرونا) ماسک به صورت دارد!
تصویر مذکور توسط "رصدخانه آرسیبو"(Arecibo Observatory) در پورتوریکو ثبت شده است.


"آن ویرکی"(Anne Virkki) رئیس رادارهای سیاره ای رصدخانه آرسیبو اظهار داشت: خصوصیت های توپوگرافی در مقیاس کوچک مانند تپه ها و برآمدگی های انتهای سیارک ۱۹۹۸ OR۲ از نظر علمی بسیار جذاب هستند. اما از آنجائیکه همه ما حالا به فکر بیماری کووید-۱۹ هستیم این خصوصیت ها سبب شده تا تصور نماییم این سیارک هم همانند ما انسان ها ماسک گذاشته است.
بر اساس گزارش ها، این سیارک با فاصله ۶.۳ میلیون کیلومتری از کنار زمین عبور خواهد نمود و جای نگرانی نیست چون که این سیارک تهدیدی برای زمین محسوب نمی گردد.
"فلاویان وندیتی"(Flaviane Venditti) دانشمند تحقیقاتی این رصدخانه اظهار داشت: اندازه گیری های رادار به ما این امکان را می دهد تا دقیق تر بدانیم که سیارک در آینده در کجا قرار خواهد گرفت و در آن زمان از زمین چقدر فاصله خواهد داشت. در سال ۲۰۷۹، سیارک ۱۹۹۸ OR۲ هم باردیگر این سیارک از کنار زمین عبور خواهد نمود اما در آن زمان حدود ۳.۵ برابر نزدیک تر از آن فاصله ای که سال جاری از زمین دارد را خواهد داشت. ازاین رو شناخت دقیق مدار آن بسیار مهم می باشد.



1399/02/06
14:24:11
5.0 / 5
2905
تگهای خبر: دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است