ساخت یك خودروی كاملا چوبی اما كاربردی در ۳۰۰ ساعت بعلاوه فیلم

ساخت یك خودروی كاملا چوبی اما كاربردی در ۳۰۰ ساعت بعلاوه فیلم به گزارش شاه بلاگ یك دانش آموز ۱۷ ساله لیتوانیایی برای پروژه عملی درس فیزیك خود یك خودروی كوچك تمام چوبی ساخته است كه در كمال تعجب مانند یك خودروی واقعی دارای گاز، ترمز، كلاچ، دنده و فرمان است و می تواند حركت نماید.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، یک نوجوان ۱۷ ساله خلاق لیتوانیایی یک مدل مکانیکی واقع گرایانه از یک خودروی چوبی طراحی نموده و ساخته است که ساخت آن حدود ۳۰۰ ساعت در طول شش ماه به طول انجامیده است. وی برای ساخت این خودرو تنها ۳۵ دلار هزینه کرده است.
این خودروی تمام چوبی درست مانند خودرو های واقعی کار می کند، چون که مانند آنها دارای پدال های گاز، ترمز، کلاچ، سه دنده و گیربکس و سیستم انتقال نیرو و همینطور قابلیت فرمان پذیری است. با این تفاوت که همه این قطعات از چوب ساخته شده است.
آنچه می بینیم، یک پروژه فیزیک برای کلاس یازدهم است که بگونه ای طراحی شده است که قابلیت عرضه در مصاحبه های دانشگاهی یا شغلی را هم دارد. حتی اشتباه نیست اگر بگوییم این پروژه بطور قطع از هر مصاحبه ای پیروز بیرون خواهد آمد.


این دانش آموز دبیرستانی اهل لیتوانی به لطف تمایل و شوق غیرقابل توصیف خود برای درک نحوه کار و ساختن چیزهای مختلف توانسته این پروژه را انجام دهد. ظاهراً او از چهار سالگی به کارهای نجاری مشغول می باشد و تعداد زیادی از فیلم های آموزشی را به تماشا نشسته و در مورد چگونگی ساخت اشیا فکر می کند.
علاوه بر این، او تابحال ساعتهای زیادی را به بازی با قطعات LEGO و سایر بازی های این چنینی مختص کرده است.
وی تصریح کرد که به رشته مکانیک بسیار علاقه مند است و می تواند اطلاعات پرارزش زیادی را از زمینه های به ظاهر نامربوط بیاموزد. او می گوید تجربه قبلی وی در زمینه کار با دوچرخه به وی در ساخت این خودرو کمک کرده است.


ظاهرا تنها کسی که این دانش آموز خلاق و کاربلد از او کمک گرفته پدرش بوده است. پدرش به او کمک کرد که یک تکه چوب را از داخل موتور جدا کند و به او یاد داد که چگونه چرخ ها را بسازد. غیر از این دو مورد، تمام این پروژه تنها به دست خودش انجام شده است.
وی می گوید: گیربکس سخت ترین قسمت طراحی بود. مفاهیم مختلف طراحی گیربکس هفته ها در ذهن من بود. ایجاد یکی از قطعات آن چندان دشوار نبود، اما من وقت زیادی برای طراحی صحیح و کار کردن آنها در کنار هم صرف کردم. صرف نظر از این، ساخت کلاچ یکی از دشوارترین ها بود، چون که تنظیم و ظرافت زیادی می طلبید. استرس زاترین قسمت کار این بود که تمام مدت تنها بودم و باید به تنهایی این خودرو را می ساختم و از آنجائیکه طرح آماده ای در اینترنت وجود نداشت، در صورت بروز مشکل، باید به تنهایی به حل آن می پرداختم.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

1399/02/06
23:17:49
5.0 / 5
3163
تگهای خبر: اینترنت , خودرو , دانش , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است