صدور كد آنلاین بورسی غیرحضوری می شود؟

صدور كد آنلاین بورسی غیرحضوری می شود؟ شاه بلاگ: احراز هویت و ستاندن كد بورسی غیرحضوری امكان پذیر شده و شنیده ها حاكی از آنست كه مقدمات غیرحضوری شدن ستاندن كد آنلاین نیز درحال انجام است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، سازمان بورس و اوراق بهادار در تلاش است تا جایی که ممکن باشد مراجعات حضوری برای ورود به بورس را حذف و پروسه ها را الکترونیکی کند.
در این راستا، یکی از موانع قانونی که اجازه احراز هویت غیرحضوری و الکترونیکی را نمی دهد، تبصره ۳ ماده ۹۱ بخشنامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی است.
اصلاح تبصره مذکور بوسیله شورای عالی بورس و وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور کار است تا احراز هویت غیرحضوری در اختیار مردم قرار گیرد.
در این راستا متقاضیان ورود به بازار سرمایه با مراجعه به درگاه اینترنتی wWW.SEJAM.IR مراحل احرازهویت را انجام داده و همین طور با مراجعه به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه، یکی از روش هایی که برای دریافت غیرحضوری کدبورسی معرفی شده را انتخاب نموده و کدبورسی را دریافت نمایند.
در واقع درحال حاضر متقاضیان فقط برای دریافت کدآملاین باید به کارگزاری یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند که بگفته روح الله میرصانعی - دبیر کل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار - اقدامی درحال انجام است که امکان اخد کد آنلاین به صورت غیرحضوری را فراهم می آورد.
بگفته وی، بر این اساس فرد می تواند بوسیله مراجعه به سایت قرارداد برخط را امضا کند که در این راستا منتظر ابلاغ مصوبه از جانب سازمان بورس هستیم.




منبع:

1399/04/14
18:35:19
5.0 / 5
2536
تگهای خبر: آنلاین , اینترنت , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است