ثبت اختراع یك گوشی با هدفون درونی!

ثبت اختراع یك گوشی با هدفون درونی! شركت شیائومی اخیرا یك حق اختراع را به ثبت رسانده است كه در آن شاهد طراحی یك موبایل با هدفون های بی سیمی هستیم كه از بالای گوشی در آن فرو می روند و مانند دوربین پاپ آپ و قلم های گوشیهای سری گلكسی نوت سامسونگ می توان در موقع نیاز آنها را از گوشی بیرون كشید.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزموچاینا، شرکت شیائومی اخیراً متقاضی ثبت اختراعات عجیب و طراحی های آینده نگرانه جالبی است. این شرکت که اخیرا از آن یک طراحی گوشی هوشمند با صفحه نمایش همه جانبه و کاملا بدون قاب و حاشیه و یک دوربین عکاسی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز به هوش مصنوعی دیدیم، حالا با درخواست ثبت حق اختراع دیگری به میدان آمده است که یک گوشی هوشمند با قابلیت تعبیه هدفون های TWS درون آنرا نشان میدهد.
واژه TWS مخفف "True Wireless Stereo" است که به هدفون های بی سیم که با بلوتوث به موبایل وصل می شوند و صدایی فوق العاده را فراهم می کنند، گفته می شود.
مثل همیشه این اختراع جدید توسط پایگاه LetsGoDigital کشف و فاش شده است. این پایگاه ماه گذشته این طراحی را در اداره ملی مالکیت معنوی چین(CNIPA) یافته بود، اما حالا به لطف اسناد ارائه شده در سیستم طراحی بین المللی لاهه که قسمتی از دفتر مالکیت معنوی جهان(WIPO) است، توانست این طراحی جدید را درک کند.


همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این گوشی هوشمند قادر به قرار دادن یک جفت هدفون بی سیم درون خود است. این طراحی شبیه به طراحی محفظه قلم های سری گلکسی نوت سامسونگ موسوم به "S Pen" است.
بااینکه ادغام هدفون های بی سیم با گوشی یک ایده جالب است، اما دارای کاستی هایی نیز هست. بعنوان مثال، تعبیه هدفون ها درون گوشی نیاز به فضا در داخل گوشی دارد، بدین سبب شرکت سازنده برای تحقق این طرح باید از چیزهایی مثل اندازه باتری بکاهد تا فضای مورد نیاز درون گوشی مهیا شود.
به هر حال همه می دانیم که هر چیزی که بعنوان حق اختراع ثبت می شود لزوما به بازار راه نمی یابد، اما هیچکس نمی داند کدام حق اختراعات قدم به دنیای واقعیت می گذارند و کدامشان در حد یک ایده و طراحی باقی می مانند. بدین سبب الزاما انتظار نداریم که شیائومی در آینده نزدیک چنین گوشی هوشمندی را به بازار عرضه نماید.



1399/05/07
15:21:16
5.0 / 5
2476
تگهای خبر: باتری , بین الملل , جهان , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است