شناسایی یك شاخه جدید كروناویروس از ووهان

شناسایی یك شاخه جدید كروناویروس از ووهان محققان سنگاپوری یك شاخه جدید كروناویروس را شناسایی نمودند كه عفونت خفیف تری بوجود می آورد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از رویترز، مطالعه محققان سنگاپوری نشان داده است که بیماران مبتلا به "کووید-۱۹" که به یک شاخه جدید کروناویروس آلوده شده اند، وضعیت بالینی بهتری دارند. همچون این شرایط می توان گفت کاهش سطح اکسیژن خون در این افراد کمتر بود و همینطور عده کمتری از آنها نیازمند مراقبت ویژه هستند.
این مطالعه همینطور نشان داد که بخش زیادی از ژنوم این شاخه جدید حذف شده، در نتیجه پاسخ ایمنی قوی تر بدن را به همراه دارد.
محققانی که در این پروژه شرکت کردند، از موسسات مختلف سنگاپور همچون مرکز ملی بیماری های عفونی(NCID)، آژانس علوم، فناوری و تحقیقات و دانشکده پزشکی دوک و دانشگاه ملی سنگاپور بودند.
"گاوین اسمیت"(Gavin Smith) از محققان پروژه اظهار داشت: این مطالعات نخستین داده های قانع کننده ای را نشان داده است که یک جهش در ویروس " SARS-CoV-۲" بر شدت بیماری در بیماران تأثیر گذاشته است.
این محققان گفتند که یافته های آنها نتایج مطلوبی برای توسعه واکسن و درمان کووید-۱۹ دارد.
این شاخه جدید که احیانا از ووهان چین می آید، در یک خوشه از عفونت ها کشف شده که از ماه های ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ میلادی رخ داده است.
یک متخصص در مصاحبه با رویترز اظهار داشت: بروز جهش در ویروس ها شاید چیز خوبی باشد.
"پائول تامبیا"( Paul Tambyah) از دانشگاه ملی سنگاپور اظهار داشت: ویروس ها زمانی که جهش می یابند، شدت آنها کم می شود تا افراد بیشتری را آلوده کند. البته این آلودگی منجر به مرگ آنها نمی گردد، چون که آنها برای ادامه حیات، به میزبان خود بستگی دارند.
نتایج این پژوهش در مجله پزشکی "The Lancet" منتشر شد.




منبع:

1399/06/01
14:10:53
5.0 / 5
2102
تگهای خبر: پژوهش , توسعه , دانش , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است