شكایت پولانسكی از آكادمی اسكار رد شد

شكایت پولانسكی از آكادمی اسكار رد شد یك قاضی درخواست «رومن پولانسكی» برای عضویت مجدد در آكادمی اسكار را رد كرد و این نهاد سینمایی را برای اخراج این كارگردان سرشناس محق دانست.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ورایتی، «رومن پولانسکی» سال قبل از آکادمی اسکار به علت اخراج بدون اطلاع قبلی و روند ناعادلانه رسیدگی به پرونده اش شکایت نمود بود، روز گذشته یک قاضی یه نام «ماری استروبل» اعلام نمود در حالیکه آکادمی اسکار می توانسته قبل از اخراج به او اعلام کند اما در نهایت به او فرصت دفاع عادلانه از خودش را داده است.
«هارولد براون» وکیل «پولانسکی» گفت احیانا به رای دادگاه اعتراض نخواهد کرد و همینطور در پاسخ به سوالی درباره این که چرا عضویت در آکادمی برای این کارگردان مطرح مهم بود ؟! عنوان نمود که این مسئله مهم نبوده و تنها یک دو عضو آکادمی اسکار پشت تصمیم به اخراج پولانسکی قرار گرفته اند.
«بروان» در سال های اخیر بارها درخواست کرده که «پولانسکی» به صورت غیابی محاکمه شود تا بتواند به صورت آزادانه سفر کند اما دادگاههای لس آنجلس تاکید میکنند که او باید برای محاکمه به آمریکا بازگردانده شود.
«پولانسکی» سازنده فیلم هایی چون «پیانیست» و «محله چینی ها» ۴۰ سال است به جهت افترا تجاوز به دختری ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ از ترس محاکمه سنگین از آمریکا فرار کرده و در پاریس زندگی می کند؛ چون که فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی است که مانع استرداد شهروندان خود به آمریکا می شود.
وی بعد از اعتراف به جرم تجاوزش در سال ۱۹۷۷ میلادی، ۴۲ روز را در زندانی در ایالت کالیفرنیا سپری نمود و سپس آزاد شد اما در سال ۱۹۷۸ زمانی که یک قاضی در تلاش بود تا باردیگر پرونده او را به جریان بیاندازد و مجازاتی سنگین برای او صادر کند به فرانسه گریخت.
این کارگردان برنده اسکار در سال ۲۰۰۹ در سوئیس دستگیر شد و ۱۰ ماه را در حصر خانگی به سر برد اما دولت سوئیس در نهایت تقاضای دولت آمریکا در خصوص استرداد «پولانسکی» را نپذیرفت و او را آزاد کرد.
آمریکا در سال ۲۰۱۵ از دولت لهستان هم خواست تا «پولانسکی» را تحویل دهد اما دادگاه عالی این کشور اعلام نمود که او دوران محکومیت خویش را با توافق طرفین دعوی گذرانده است و در نهایت «سامانتا گیمر» شاکی این پرونده خواهان آخر دادن به این پرونده شد.
چندی قبل هم چند افترا جنسی جدید ضد «پولانسکی» عنوان شد. عضویت وی در آکادمی اسکار در حالی به خط آخر رسیده که او می تواند همچنان جایزه اسکار بهترین کارگردانی سال ۲۰۰۳ را برای فیلم «پیانیست» نگه دارد.
آکادمی اسکار سال پیش اعلام نمود «رومن پولانسکی» را اخراج کرده و این تصمیم در جهت ترویج استانداردهای اخلاقی اتخاذ شده است که اعضاء را ملزم به رعایت ارزش های آکادمی و احترام به کرامت انسانی می کند.







منبع:

1399/06/05
17:25:42
5.0 / 5
1782
تگهای خبر: كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است