استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی علایم احتمالی سرطان سینه

استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی علایم احتمالی سرطان سینه شاه بلاگ: دانشمندان شركت فرانسویˮ Therapixel ˮسیستم نرم افزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده اند كه بگفته آنها این نرم افزار می تواند توانایی رادیولوژیست ها را در تشخیص موثرتر و دقیق تر سرطان سینه بهبود بخشد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، مشخص شده است که غربالگری سرطان سینه با ماموگرافی و تشخیص آن در مراحل اولیه پیش آگهی را بهبود می بخشد و موجب کاهش مرگ و میر می شود. به این سیستم هوش مصنوعی آموخته شده است تابه دنبال نشانه های سرطان سینه در تصاویر ماموگرافی بگردد که این کار به رادیولوژیست ها کمک می نماید راحتتر سلول های بیمار را از سلول های سالم تشخیص دهند.
هوش مصنوعی نه فقط امکان تشخیص بهتر سرطان را فراهم می آورد، بلکه موجب بهبود عملکرد رادیولوژیست ها در تشخیص سرطان نیز می شود. این سیستم با موفقیت صدها اسکن ماموگرافی را برای درک بهتر سرطان سینه بررسی نموده است.
توسعه دهندگان امیدوارند که بتواند مدت زمانی را که پزشکان برای مطالعه تصاویر صرف می کنند، کاهش دهد؛ برای اینکه این کار موجب می شود تا آنها روی موارد بالقوه خطرناک یا دشوارتر تمرکز کنند.
یافته های این مطالعه در مجله" Radiology، Artificial Intelligence"منتشر شد.




منبع:

1399/08/16
13:09:14
5.0 / 5
1734
تگهای خبر: توسعه , دانش , سیستم , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است