بررسی پیام فیلم درخواست نهایی با محوریت بورس

بررسی پیام فیلم درخواست نهایی با محوریت بورس شاه بلاگ: پیام های فیلم «درخواست نهایی» روز چهارشنبه (28 آبان ماه) در مجموعه برنامه «سینما حكمرانی» بازخوانی می شود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی برنامه، محمدرضا حاجی جعفری ـ تهیه کننده مجموعه مستند «سینما حکمرانی» ـ که ساعت ۲۱: ۱۹ روز چهارشنبه (۲۸ آبان ماه) از شبکه یک پخش می شود، درباره فیلم سینمایی «درخواست نهایی» توضیح داد: با توجه به این که داستان این فیلم درباره بحران مالی ۲۰۰۸ امریکا و تاثیر آن بر بورس و شرکت های بورسی آمریکا است و باتوجه به ضرری که بتازگی بعضی از مردم در بورس کردند و معضلات بنیادی که در بورس ما وجود دارد، بازخوانی پیام های فیلم «درخواست نهایی» و اتفاقاتی که در سال ۲۰۰۸ آمریکا افتاد را به بینندگان این برنامه پیشنهاد می نماییم.
حاجی جعفری اضافه کرد: «درخواست نهایی» پیام های خوبی برای بورس و شرکت های بورسی ما هم دارد؛ اینکه افرادی در بازار سرمایه هستند به نام سیگنال فروش که حاضرند سهام ها را به قیمت ارزان به سهامداران خرد بفروشند و آنها ضرر و در واقع خیلی از مردم را قربانی خواسته هایشان کنند. این فیلم دقیقا همین اتفاقات را در آمریکا روایت می کند. پیام دیگر این فیلم سینمایی این است که اگر کارهای شرکت های سرمایه گذاری شفاف شود _ که متاسفانه این ماده قانونی در کشور ما اجرا نمی شود_، جلوی این دست از پنهانکاری ها، قربانی شدن مردم و حبابی شدن بازار بورس گرفته می شود.
«درخواست نهایی» به صورتی به آخرین درخواست بورس بازان برای خرید ارزان سهام در امتداد حفظ منافعشان و قربانی شدن سهام دارها اشاره دارد. داستان این فیلم از این مقرر است که یک شرکت بزرگ مالی تعدیل نیرو می کند. یکی از قربانیان این رویداد مدیر بخش کنترل بحران است که قبل از این اتفاق روی یک پروژه آنالیز عظیمی کار می کرد. دستیار او بعد از ساعت کاری تحقیقات خودرا کامل می کند و با همکارانش تماس می گیرد و اطلاعاتی راجع به فاجعه مالی شرکت را در اختیار آنها قرار می دهد.
مجموعه مستند «سینما حکمرانی» که در ۱۰ قسمت تهیه شده است، هر بار با پخش بخش هایی از یک فیلم سینمایی، پیام های مهم آنرا به مخاطب و سیاستمداران، یادآوری می کند. اهمیت شفافیت اطلاعات مالی و سیستم های متصل بانکی و مالی و سنگینی جرم فرار مالیاتی همچون موضوعاتی است که فیلم های معرفی شده، اهتمام در طرح آنها دارند.
این مجموعه کاری از گروه جهش تولید است که نخستین فصل آن در ۱۰ قسمت تهیه و پخش آن از ۷ آبان ماه شروع شده است.




منبع:

1399/08/28
20:52:13
5.0 / 5
1480
تگهای خبر: تولید , خرید , سرمایه گذاری , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است