استفاده ۱۰۰ درصدی خانه های اسكاتلند از هیدروژن سبز برای اولین بار در جهان

استفاده ۱۰۰ درصدی خانه های اسكاتلند از هیدروژن سبز برای اولین بار در جهان شاه بلاگ: انرژی مورد نیاز خانه های اسكاتلندی ها برای نخستین بار در دنیا به صورت كامل از هیدروژن سبز تأمین خواهد شد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت تنظیم مقررات انرژی انگلیس به نام "Ofgem" اعلام نمود که اسکاتلند مقرر است نخستین آزمایش های هیدروژن سبز در جهان را با گاز طبیعی برای پخت و پز و گرمایش در ۳۰۰ خانه جایگزین کند.
شرکت گاز اسکاتلند معروف به "SGN" برای سیستم های گرمایشی و اجاق های گاز این خانه ها در بخشی از شهر "فایف" هیدروژن مجانی را جهت استفاده بیشتر از چهار سال آنها در اختیار قرار خواهد داد.
هدف از این کار این است که ببینند آیا هیدروژن فاقد کربن، ساخته شده از آب و برق از راه الکترولیز می تواند به بریتانیا در رسیدن به اهداف بدون کربن خود کمک نماید یا نه.
شرکت "Ofgem" هجده میلیون پوند(۲۴ میلیون دلار) برای تأمین اعتبار این پروژه بعنوان بخشی از یک رقابت نوآوری که برای توسعه فناوری و زیرساخت های جدید پاک و سبز برگزار می شود، اهدا کرد. همینطور برای آزمایش های آفلاین در مورد استفاده از لوله های گاز طبیعی برای انتقال ایمن گاز هیدروژن پاک در مسافت های طولانی مبلغ ۱۲.۷ میلیون پوند(۱۷ میلیون دلار) تأمین شده است.
هیدروژن امروز بیشتر از پیش در حال خودنمایی است، چونکه شرکت خودروسازی "تویوتا" هم اخیرا از نسل دوم خودرو های هیدروژنی خود معروف به "Mirai" رونمایی کرده است.
با این وجود، خیلی از محدودیت هایی که برای هیدروژن سبز در وسایل نقلیه وجود دارد، به همان اندازه برای سیستم های گرمایشی و لوازم خانگی هم وجود دارد. بعنوان مثال، الکترولیز هیدروژن فقط حدود ۸۰ درصد کارآمد است، به این مفهوم که ۲۰ درصد از برق مورد استفاده برای ایجاد آن هدر می رود و اگر به جای آن از برق برای تأمین انرژی سیستم های گرمایشی مرکزی مبتنی بر پمپ حرارتی استفاده شود، در خیلی از موارد می تواند مقرون به صرفه تر از کوره هیدروژنی باشد.
با این حال، هنوز هم استفاده بالقوه از هیدروژن سبز در بریتانیا مهم تلقی می شود، چونکه ۸۵ درصد خانه ها با کوره گازی یا به قول انگلیسی ها "دیگ بخار" گرم می شوند.
انگلیس هدف خویش را تعیین کرده است که تا سال ۲۰۵۰ انتشار گازهای گلخانه ای را به صورت کامل به صفر برساند.
"آنتونی گرین" از شبکه انرژی ملی به گاردین اظهار داشت: اگر واقعاً می خواهیم به یک آینده خالص بدون کربن برسیم، باید جایگزین های سبز مانند هیدروژن را جایگزین متان نماییم. کربن زدایی از بخش هایی مانند گرمایش دشوار است و اهمیت شبکه های گاز برای تأمین انرژی فعلی انگلیس به این مفهوم است که اگر بخواهیم انرژی کم کربن را به صورت مطمئن به همه مصرف کنندگان عرضه دهیم، پروژه هایی از این دست بسیار مهم می باشد.



1399/09/11
13:19:52
5.0 / 5
1203
تگهای خبر: توسعه , جت , جهان , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است