پژوهشگاه رویان در بین ۱۰ مؤسسه برتر تحقیقاتی جهان

پژوهشگاه رویان در بین ۱۰ مؤسسه برتر تحقیقاتی جهان برمبنای نتایج تحقیقات پژوهشگران از هشت كشور آمریكایی، آفریقایی، آسیایی و اروپایی كه نتایج آن در نشریه بین المللی Andrologia انتشار یافته است، پژوهشگاه رویان طی سالهای 2000 - 2019 میلادی بر طبق تعداد كل انتشارات در حوزه های ناباروری مردان و روش های كمك باروری (ART) در رتبه 10 مؤسسه برتر تحقیقاتی جهان جای گرفته است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، بر طبق این نتایج، روش های کمک باروری بعنوان یکی از گزینه های اصلی مدیریت درمان محسوب می شوند و پژوهشگاه رویان در این عرصه از سرآمدان شاخص جهان بر شمرده شده است.

نتایج این تحقیقات از بازیابی و تحلیل داده های بیست ساله پژوهشگران جهان و برمبنای میزان وابستگی نویسندگان، میزان همکاری، تعداد مقالات، تعداد نویسندگان، نوع استناد، حوزه موضوع، همکاریهای بین المللی و سال انتشار کسب شده است.

در نقشه این تحقیقات مشخص شده است که پژوهشگران ایرانی در حوزه بین المللی همکاریهای خوبی با دیگر پژوهشگران جهان داشته اند و این مساله مهمی در آینده روند تحقیقات شمرده می شود. همین طور در تجزیه و تحلیل سنجش دانش نشان داده شده که روند این نوع تحقیقات در دوره بیست ساله اخیر همیشه ثابت بوده و پژوهش بر روی آزواسپرمی (انسدادی/غیرانسدادی) بیشترین زمینه مطالعات بالینی (بیش از ۶۰ درصد) بوده است. همین طور با بهره گیری از روش های کمک باروری موفقیت بیش از ۴۷ درصد بعنوان عمده ترین نتایج، گزارش شده است.





گزارش های مربوط به میزان حاملگی و بعد از آن سقط جنین، لقاح و لانه گزینی به ترتیب بیشترین تعداد مقالات و کمترین مقالات مبتنی بر شواهد شامل میزان تولد، زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد را بررسی می کنند. برمبنای پژوهش ها، هم اکنون فناوری های کمک باروری در مدیریت درمان مردان نقش ویژه ای ایفا می کنند که این مسیر بوسیله افزایش احتمال لقاح با دورزدن نقص عملکردی و ساختاری اسپرماتوزوئید و سیستم تولیدمثل انجام می شود.

پژوهشگاه رویان بعنوان یکی از معدود مراکز عملیاتی است که با فعالیت در دو حوزه پژوهش و درمان در مجموعه خود و با رویکرد گام به گام فرایندها، پیشروترین مرکز تحقیقاتی در حوزه کمک باروری شمرده می شود و اصلی ترین هدف این پژوهش ها کاربرد آنها در درمان بیماریها است.





1399/09/13
13:26:01
5.0 / 5
931
تگهای خبر: بین الملل , پژوهش , تولید , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است