مدت زمان قرنطینه افراد مبتلابه كرونا كاسته می شود

مدت زمان قرنطینه افراد مبتلابه كرونا كاسته می شود خراسان رضوی همه با دو اصطلاح قرنطینه و انزوا که در همه گیری کووید-۱۹ به صورت گسترده استفاده می شود، آشنا هستید؛ این اقدامات برای کاهش خطر انتقال و مسطح کردن منحنی مبتلا شدن به کار گرفته می شوند و شامل چندین روز اجتناب در تعامل با افراد دیگر است.


به گزارش نیوز، هنگامی که فکر می کنید در معرض فردی آلوده به ویروس قرارگرفته اید خویش را قرنطینه می کنید و ازآنجاکه علایم امکان دارد بین دو تا ۱۴ روز بعد از مواجهه شدن با ویروس ظاهر شود، شما مجبورید برای دو هفته قرنطینه شوید. مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) با عنایت به منفی بودن جواب آزمایش فرد مبتلا اجازه کوتاه تر شدن مدت قرنطینه را می دهد.
در این بیماری، قرنطینه شدن روشی است که هنگام مبتلا شدن به بیماری باید صورت گیرد. فرد باید خویش را از دیگران که در یک خانه زندگی می کنند، جدا کرده تا خطر انتقال بیماری کاهش پیدا کند. مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده سفارش کرده است که باید تا زمان اتمام تمامی علایم بیماری یعنی ۱۰ روز بعد از تشخیص بیماری در قرنطینه باشید. این موارد برای افرادی است که علایم بیماری خفیف تا متوسط کووید-۱۹ را تجربه می کنند و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند. اما نتایج تحقیقات جدید می گوید که قرنطینه بعد از تشخیص تایید شده می تواند بسیار کمتر از سفارش مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده باشد، چونکه افراد ویروس را در مدت زمان کمتری از بین می برند.
در تحقیقات گذشته گفته شده بود که فرد دو روز پیش از شروع علایم و تا هشت روز بعد از شروع علایم انتقال دهنده ویروس می باشد. یکی از اصلی ترین مشکلات ویروس کرونا و دلیل گسترش سریع آن، مسری بودن افراد پیش از شروع علایم است. آنان نمی دانند که در ۱۴ روز گذشته در بعضی مواقع در معرض ویروس قرارگرفته اند و دیگران را در این دو روز که پیش از علایم است، آلوده می کنند.
نتایج تجزیه وتحلیل تحقیقی در The Lancet Microbe می گوید: دو روز پیش از بروز نخستین علایم و پنج روز پس ازآن بیشترین زمان انتقال عفونت است. با عنایت به این که هنگام تایید تشخیص، قرنطینه شروع می شود، نتایج مطالعات نشان می دهد که دوره انزوا باید نیمی از سفارش CDC باشد.
بااین حال، همه بیماران لزوما طی پنج روز بعد از شروع علایم، ویروس را از بین نمی برند. مواردی وجود دارد که افراد به مدت طولانی عفونی هستند. این افراد اغلب علایم را برای مدت طولانی تری تجربه می کنند و برخی امکان دارد به مراقبت پزشکی نیاز داشته باشند حتی بعضی از بیماران مبتلابه نقص ایمنی امکان دارد ماه ها عفونی باشند بدون اینکه علائمی از خود بروز دهند.
کشورهای دیگر قبلا دستورالعمل های خود انزوایی را کوتاه کرده و یا قصد انجام آنرا دارند. فرانسه دوره انزوا را از ۱۴ روز به ۷ روز در ماه سپتامبر کم کرد. آلمان می خواهد آنرا به پنج روز کم کند.
به قول نیویورک تایمز، مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) امکان دارد بزودی در هفته آینده، مدت زمان انزوای اعلام شده خویش را برای بیماران مبتلابه کووید-۱۹ کم کند.
متخصصان بهداشت معتقدند که در صورت حمایت علمی، اگر مدت زمان انزوا کاهش پیدا کند، احترام گذاشتن به آن برای افراد راحتتر می شود و این مورد می تواند منجر به کاهش گسترش بیماری کووید-۱۹ شود.




منبع:

1399/09/14
12:22:18
5.0 / 5
1360
تگهای خبر: جت , كشور , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است