یك هنرمند مطرح كرد:

ضرورت یك زیر ساخت برای كاركردهای آنلاین ارائه آثار فرهنگی

ضرورت یك زیر ساخت برای كاركردهای آنلاین ارائه آثار فرهنگی به گزارش شاه بلاگ یک هنرمند معتقد است: طیف های مختلفی که در سینمای مستند فعالیت می نمایند، موافق برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» هستند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، مسعود سخاوت دوست آهنگساز مستند "بودن یا نبودن" درباره برگزاری آنلاین این دوره از جشنواره اظهار داشت: باتوجه به اینکه جایگزین دیگری وجود ندارد، شاید بهترین شیوه برگزاری جشنواره شیوه آنلاین باشد. اگر قرار بود بین برگزاری به شکل حضوری و آنلاین یکی از آنها را انتخاب کنم، اساسا حضوری را انتخاب می کردم. در آن شکل با حضور مخاطبانی مواجه هستیم که برای سینمای مستندی آمده اند که آبروی هنری بحث ژانر تصویر ما در ایران است.
این آهنگساز سینمای ایران در ادامه بیان کرد: بدین سبب برگزاری حضوری جشنواره ضروری می باشد. چونکه فرصت های خیلی کمی برای اینگونه سینمایی پیش می آید که خودش را خصوصا در ایران به خوبی بروز بدهد و اساسا این فرصت نباید از دست برود ولی شرایط بیماری این طور ایجاب کرده که ما این مراسم را به صورت آنلاین داشته باشیم.
سخاوت دوست افزود: البته بطور کل موافق ایجاد یک زیرساخت برای کارکردهای آنلاین ارائه آثار فرهنگی هستم. باید چنین باندی به صورت موازی کنار باند حضوری جشنواره ها ایجاد نماییم. چونکه در تمام دنیا این اتفاق رخ داده و ما از همین الان باید این تجربه را کسب نماییم و این زیرساخت ها را فراهم نماییم. معین نیست در آینده شرایط مشابه و چه بسا بدتر از این به وجود بیاید.
او درباره لزوم برگزاری جشنواره سینما حقیقت در وضعیت کنونی اظهار داشت: سینمای مستند بطور طبیعی بستری برای بروز ندارد. البته ممکنست تلویزیون یک سری مستندهایی که بیشتر جنبه های آموزشی و گزارشی دارد، پخش کند ولی ما وقتی وارد جشنواره سینما حقیقت می شویم، تازه متوجه می شویم که چه اتفاق های گوناگون دیگری در این سینما وجود دارد که فقط بستر آن در همین جشنواره ها می تواند مهیا شود.
آهنگساز مستند «همایون» در ادامه عنوان کرد: برگزاری جشنواره سینما حقیقت ضروری می باشد. طیف های مختلفی در سینمای مستند داریم که هر کدام نظر خاصی دارند. اما غالب افرادی که من با آنها در ارتباطم، موافق برگزاری جشنواره آنلاین در وضعیت کنونی هستند.
سخاوت دوست افزود: در سینمای داستانی باتوجه به حساسیت هایی که بابت بحث کپی رایت آثار وجود دارد، شاید بسیاری از تهیه کنندگان مایل نباشند اثرشان را در جشنواره های داستانی شرکت دهند. چونکه چندین میلیارد هزینه شده و به هر حال امکان لو رفتن فیلم وجود دارد. ولی در سینمای مستند واقعا چه بسا دیده شدن اثر موضوع اصلی است.
وی در آخر اظهار داشت: شاید برای سینماگر حوزه مستند اتفاق مالی چندان موضوعیت نداشته باشد و بیشتر جنبه هنری و روان شناختی برایش اهمیت داشته باشد که این جشنواره آنرا فراهم می آورد. از این جهت اگر قرار بود درباره موافقان مخالفان برگزاری آنلاین در سینمای داستانی صحبت نماییم، اساسا مخالفان خیلی زیاد هستند اما در سینمای مستند این طور نیست.





منبع:

1399/09/19
14:20:11
5.0 / 5
1312
تگهای خبر: آنلاین , هارد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است