فناوری آژانس فضایی اروپا برای بازرسی بدنی در دوره همه گیری كووید-۱۹

فناوری آژانس فضایی اروپا برای بازرسی بدنی در دوره همه گیری كووید-۱۹ 19، خیلی از سازمان ها و شرکت ها، یکی از فناوری های متعلق به آژانس فضایی اروپا را برای بازرسی بدنی ایمن به کار گرفته اند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، کووید-۱۹ علاوه بر تغییر دادن بخش های زندگی روزمره، اقدامات امنیتی را نیز متحول کرده است. بازرسی بدنی با روش های متداول، دیگر ایمن نیست. فناوری موسوم به "فناوری تراهرتز کنش پذیر"(Passive Terahertz Technology) که ابداع "آژانس فضایی اروپا"(ESA) است و می تواند اشیای مخفی شده زیر لباس را از فاصله دور تشخیص دهد، می تواند به حل کردن این مشکل کمک نماید.
"اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا"(CBP)، یکی از ۲۰۰ کاربر اخیر این فناوری است که از آن برای ایمن ساختن مرزهای آمریکا استفاده می نماید.
کسانی که با این فناوری مورد بررسی قرار می گیرند، مجبور نیستند به اتاق ویژه ای وارد شوند، بلکه بسادگی از مقابل ردیاب عبور می کنند. آنها در معرض هیچ اشعه ای قرار نمی گیرند برای اینکه سیستم در عوض، بر "بررسی کنش پذیر پرتو تراهرتز" مبتنی است که توسط هر چیز گرم همچون بدن انسان منتشر می شود.




این فناوری توسط شرکت انگلیسی "Thruvision" تجاری سازی شده است و مشتریان آن علاوه بر اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا، فرودگاه های سراسر جهان و همین طور متروی لس آنجلس هستند.
صنعت تدارکات جهانی و زنجیره تامین از دیگر حوزه های مورد تمرکز این فناوری هستند. مراکز بزرگ توزیع که به بخش در حال رشد تجارت الکترونیک کمک می کنند، با هزاران کارمند پر شده اند.
این مراکز، اهداف جذابی برای سرقت به شمار می روند.
چنین مراکزی، بازرسی بدنی را به صورت تصادفی و با بهره گیری از ردیاب های قابل حمل انجام می دهند که شاید برای افراد آزاردهنده باشند و هم اکنون به خاطر شیوع کووید-۱۹، غیربهداشتی نیز به شمار می روند. این ردیاب ها، کارآمد نیستند و نمی توانند اشیای غیر فلزی را شناسایی کنند.
شرکت "سونی"(SONY) نیز از این فنآوری جدید جهت بررسی روزانه همه کارمندان مراکز پخش محصولات خود استفاده می نماید. این فناوری که کار خودرا از فاصله سه متری انجام می دهد، می تواند همه اشیای کوچک فلزی و غیرفلزی مانند لوح فشرده، تلفن همراه و درایوهای USB را شناسایی کند.
امواج تراهرتز و زیر میلی متری در فضا با روش های گوناگونی به کار گرفته می شوند تا از تکامل ابتدایی کهکشان ها تصویربرداری کنند و به پیش بینی وضع آب و هوا و پژوهش نیز کمک کنند.



1399/10/10
15:40:03
5.0 / 5
1781
تگهای خبر: امنیت , پژوهش , تجاری سازی , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است