كودكان می توانند احساسات را از پشت ماسك هم تشخیص دهند

كودكان می توانند احساسات را از پشت ماسك هم تشخیص دهند به گزارش شاه بلاگ یک مطالعه جدید می گوید کودکان می توانند حالات و احساسات چهره نزدیکان خویش را را از پشت ماسک های صورت هم تشخیص دهند و با وجود پوشیده شدن صورت توسط ماسک، بفهمند که فرد غمگین، عصبانی یا ترسیده است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، کودکان روش های شایان توجهی دارند که می توانند به محیط خود واکنش نشان دهند. آنها واقعاً نسبت به عزیزان شان بسیار حساس هستند و به حالات عاطفی آنها بسیار توجه می کنند.
حالا یک مطالعه جدید نشان داده است که کودکان هنوز هم با وجود استفاده از ماسک می توانند احساسات افراد و حالات چهره آنها را تشخیص دهند.
"اشلی روبا" محقق فوق دکترا در آزمایشگاه احساسات کودکان دانشگاه "ویسکانسین- مدیسون" و محقق ارشد این مطالعه می گوید: مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده و سازمان بهداشت جهانی برای کاهش سرعت شیوع کووید-۱۹ سفارش کرده اند که از پوشش صورت یا همان ماسک در فضاهای عمومی استفاده گردد. این سفارش منجر به نگرانی والدین در مورد نتایج استفاده از ماسک در ارتباطات احساسی کودکان شده است و ما خواستیم که بررسی نماییم که آیا این نگرانی ها درست است یا خیر.
این مطالعه شامل نشان دادن چهره های غمگین، عصبانی یا ترسان به ۸۱ کودک هفت تا ۱۳ ساله بود که بعضی از آنها ماسک یا عینک آفتابی داشتند. محققان دریافتند بدیهی است که کودکان در درک احساسات در هنگام پوشیده نشدن صورت دقیق تر هستند، اما جالب اینجاست که توانایی آنها در تشخیص احساسات افراد از پشت ماسک یا عینک آفتابی هم تقریباً خوب است.
در این مطالعه مشخص شد که کودکان احساسات صحیح صورت های بدون پوشش را در ۶۶ درصد از مواقع درست تشخیص می دهند. در حالیکه در صورت پوشش صورت با ماسک، آنها به درستی غم و اندوه را در ۲۸ درصد موارد، عصبانیت را در ۲۷ درصد از اوقات و ترس را در ۱۸ درصد از مواقع تشخیص می دهند.
"روبا" اظهار داشت: کودکان به احتمال زیاد می توانند در مورد احساسات دیگران نتیجه گیری منطقی داشته باشند، حتی اگر مردم اغلب ماسک زده باشند. این باید خیال والدین را از این نگرانی که ماسک زدن می تواند بر این جنبه از رشد کودک تاثیر بگذارد، راحت کند.
البته با این وجود هم کارشناسان برخی سفارش های عملی را برای کمک به والدین و دیگران هنگام برقراری ارتباط با کودکان در دوران انتشار کرونا پیشنهاد می کنند.
"روبا" می گوید: هنگامی که می خواهید احساسات خویش را به کودکان(یا هر شخص دیگری) در حالیکه ماسک زده است، منتقل کنید، از حرکت بدن و بیان احساس با استفاده از صدای خود استفاده کنید. کودکان می توانند از این نشانه ها برای استنباط احساس شما استفاده کنند.
این مطالعه در مجله PLOS One انتشار یافته است.




منبع:

1399/10/16
11:31:13
0.0 / 5
1152
تگهای خبر: آزمایشگاه , جهان , دانش , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است