ناسا دومین آزمایش موشك جدید مأموریت ماه را به پایان رساند

ناسا دومین آزمایش موشك جدید مأموریت ماه را به پایان رساند شاه بلاگ: ناسا دومین آزمایش موشک قدرتمند SLS خود را به انجام رساند که این دفعه تنها کمی شعله ور شدند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از لایوساینس، آزمایش موتورهای هسته ی موشک در "سیستم پرتاب فضایی"(SLS) در بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۸ مارس در مرکز آزمایش ناسا در می سی سی پی انجام گرفت این تاسیسات بگونه ای طراحی شده که این موشک قدرتمند را در هنگام روشن شدن موتورها در جای خود ثابت نگه دارد. این آزمایش پایانی برای مجوعه آزمایش های هشت مرحله ای معروف به "green run" بود. این آزمایش ها برای نشان دادن قابلیت های موشک در فضا و آماده کردن آن به صورت نظریه برای یک پرتاب واقعی انجام شدند.
این دومین آزمایش موتورهای هسته ای موشک SLS بود. آزمایش اول در ۱۶ ام ماه ژانویه انجام شد و تنها ۶۷.۷ ثانیه پس از آغاز به دلیل یک اختلال بزرگ به پایان رسید. این دفعه ناسا اظهار داشت که امیدوار است بتواند موتورها را برای حداقل چهار دقیقه روشن نگه دارد تا بتواند اطلاعاتی جمع آوری کند. این آزمایش که هشت دقیقه طول کشید به صورت زنده بر روی یوتیوب ناسا پخش گردید. در فیلمی که از موتورها ضبط شده یک آتش کوچک دیده می شود که ناسا آنرا در ارتباط با چسبی می داند که در محل قرارگیری موتورها استفاده شده است.
یکی از سخنگوهای ناسا می گوید: اگر این چسب به اندازه ی کافی داغ شود لایه ی چسبنده ی زیرین آن آغاز به سوختن می کند ازاین رو این مورد زیاد دیده می شود. اتفاقی که سبب خاموش کردن زودتر از موعد موتورها شود رخ نداد و این خبر بسیار خوبی است.


قدم بعدی ناسا اضافه کردن این موتورها به سایر بخش های موشک SLS و ارسال آن به فضاست. این آژانس گفته است که می خواهد ابتدا این موشک را بدون سرنشین برای چرخیدن در مدار ماه ارسال نماید هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است و مأموریت SLS پیش از این هم تاخیر داشته است.
هدف دراز مدت این موشک خدمت بعنوان پلتفرمی برای مامورت "آرتمیس" است. برنامه ای که طی آن میتوان یک ایستگاه فضایی که در مدار ماه می چرخد ساخت و از آن بعنوان "دروازه ی ماه" برای رساندن فضانوردان به سطح ماه بهره برد.
موشک ۳۲۲ فوتی(۹۸ متری) SLS به اندازه ی موشک سترن وی(Saturn V) که در دهه ی ۱۹۶۰ فضانوردان را به ماه برد و طول آن ۳۶۳ فوت(۱۱۱ متر) بود بزرگ تر نیست. اما موتور جدید آن بسیار پرقدرت تر است و در هنگام بلندشدن ۱۵ درصد نیروی محرکه ی بیشتری تولید می کند و در کل موشک مناسب تری است.




منبع:

1399/12/30
14:51:37
0.0 / 5
1294
تگهای خبر: تاریخ , تولید , سیستم , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است