پرواز بالگرد نبوغ را زنده دنبال كنید

پرواز بالگرد نبوغ را زنده دنبال كنید به گزارش شاه بلاگ بالگرد ˮنبوغˮ  مقرر است در روز چهارشنبه ۱۴ آوریل(۲۵ فروردین) نخستین پرواز خود بر روی سیاره ی سرخ را انجام دهد و شما می توانید این لحظه را به صورت زنده تماشا کنید.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمودو، پرواز بالگرد "نبوغ" که قرار بود در روز دوشنبه ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) صورت گیرد به تعویق افتاده و در روز چهارشنبه ۱۴ آوریل صورت خواهد گرفت، چهار پای کوچک این بالگرد ۱.۸ کیلوگرمی از سطح مریخ جدا خواهد شد و تبدیل به نخستین پرواز در سیاره ای دیگر می شود. این موفقیت بُعد جدیدی از کاوش در سطح مریخ خواهد بود.
برای مشاهده ی این پرواز به صورت زنده می توانید از اپلیکشن ناسا، یویتوب و یا فیس بوک آن استفاده کنید و یا این پرواز را مستقیما در وب سایت ناسا مشاهده کنید.
گروه حاضر در مرکز پیشرانه جت ناسا سرعت باد در اکتاویا باتلر(Octavia Butler)، محل فرود بالگرد و همینطور میزان نیرویی که "نبوغ" برای نخستین پرواز در دسترس دارد را بررسی خواهند کرد.
مریخ نورد استقامت بعد از ارتباط مجدد با نبوغ اطلاعات به دست آمده را به یک مدارگرد ارسال می کند تا به مرکز کنترل در زمین منتقل شود. تیم کانهام(Tim Canham)، رهبر مأموریت های "نبوغ" در کنفرانسی خبری اظهار داشت: ما انتظار داریم ۴۰ ثانیه اطلاعات مفید به دست آوریم از آن جا که مدت زمان این پرواز آزمایشی همین قدر است.
کانهام می گوید: "نبوغ" مجهز به دوربین های به سمت پایین است که در طول پروازش تصاویری ثبت خواهند کرد. گروه انتظار دارد ابتدا تصاویر سیاه و سفید دریافت کند و سپس از آن تصاویری با وضوح بالا طی روزهای آینده خواهیم داشت. دوربین "نبوغ" که هر ثانیه ۳۰ تصویر ثبت می کند علاوه بر شرح پرواز این بالگرد، بعنوان نوعی ارتفاع سنج عمل خواهد نمود و به کنترل کنندگان این مأموریت به یافتن نقطه ی فرود این بالگرد کمک می نماید.
"استقامت" تلاش خواهد نمود تا تصاویری از پرواز "نبوغ" ثبت کند و این کار را با دوربین "Mastcam-Z" انجام می دهد. السا ینسن(Elsa Jensen) مسئول عملکرد دوربین "استقامت" می گوید: گروه او برای این کار تمرین کرده اند اما شاید این تصاویر عالی نباشند چونکه پیش از این هیچگاه چنین اتفاقی رخ نداده است.
کانهام می گوید: میکروفن های "استقامت می توانند برای ضبط صدای پرواز "نبوغ" در طول آزمایش های بعدی مورد استفاده قرار گیرند.




منبع:

1400/01/23
19:33:42
5.0 / 5
1139
تگهای خبر: جت , دوربین , سایت , فیس بوك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است