با كمك هوش مصنوعی اورژانس زودتر خواهد رسید

با كمك هوش مصنوعی اورژانس زودتر خواهد رسید شاه بلاگ: وقتی صحبت از مرگ و زندگی در یک حادثه یا اورژانس بهداشتی می شود، هر دقیقه می تواند بسیار مهم باشد. بنا بر این هم وسایل نقلیه نجات و هم نیروهای امدادی باید شبانه روز در حالت آماده باش باشند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی او، سازماندهی همه این موارد به ویژه در شهرهای پرجمعیت آسان نیست. در شهر کلن آلمان این کار به لطف هوش مصنوعی در آینده می تواند کمی تغییر کند.
به همین دلیل "مارک شلیدر"(Mark Schleider) فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر دانشگاه فنی بینگن، مدلی را در پایان نامه خود ارایه داده است که حجم کار خدمات امداد و نجات را پیش بینی می کند. بدین سان می توان از قبل اطمینان حاصل کرد که هیچ نوع اضافه کاری و در نتیجه زمان انتظار طولانی تر وجود نخواهد داشت.
از آنجائیکه اشلیدر یک آتش نشان حرفه ای و بهیار است از مشکلاتی که مراکز اعزام هنگام سازماندهی عملیات با آن روبرو هستند آگاه است.
شلیدر با کمک جمع آوری سوابق خدمات امداد و نجات سالهای قبل الگوریتمی تطبیقی را آموزش داده است تا بتواند نیروهای امداد و نجات را بصورت بهینه در مکان های مختلف ارسال نماید.
وی همین طور اطلاعات اضافی مانند تعطیلات رسمی و شرایط آب و هوایی را نیز به داده های این الگوریتم افزوده است تا این مدل بتواند در آینده ای نزدیک مواقعی که کار خدمات بیشتر خواهد بود را پیش بینی نماید.
شلیدر اظهار داشت: در حالت ایده آل این بدان مدلول است که یک بیمار اورژانسی زمان کمتری برای کمک ما منتظر خواهد ماند. گام بعدی توسعه بیشتر مدل یاد شده و عملی ساختن آنست.




منبع:

1400/02/02
13:13:49
5.0 / 5
1160
تگهای خبر: توسعه , خدمات , دانش , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است