در مركز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز انجام شد؛

اهدای نخستین مغز استخوان غیرخویشاوندی در تبریز

اهدای نخستین مغز استخوان غیرخویشاوندی در تبریز رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز اظهار داشت: سلول های مغز استخوان غیرخویشاوندی توسط یک جوان 37 ساله برای نخستین بار در تبریز اهدا شد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، مسعود فقیه دینوری اظهار نمود: این جوان ۳۷ ساله اهل مراغه حدود ۱۳ سال قبل در سامانه HLA برای اهدا مغز استخوان اعلام آمادگی کرده بود و باتوجه به همخوانی سلول های بنیادین وی و فرد گیرنده، سرانجام در ایام اخیر موفق به اهدای مغز استخوان خود شد.
دینوری اضافه کرد: مغز استخوان اهدا شده بعد از انجام مراحل اولیه نگهداری برای پیوند به تهران ارسال شد و گیرنده این مغز استخوان اهدا شده یک جوان ۱۹ ساله اهل تهران است.
رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضای تبریز با تشکر از عمل انسان دوستانه این شهروند، اظهار داشت: اهدای عضو، اهدای زندگی بوده و عملی زیباتر و بالاتر از جان بخشی باردیگر به هم نوع وجود ندارد کما اینکه تعدادی از افراد در بحث اهدای عضو سختی های زیادی متحمل می شوند مانند این هم وطن اهل مراغه که به خاطر انجام مراحل اولیه اهدا و لزوم انجام آزمایشات متعدد، کارفرما وی را از کار اخراج کرده است.
دینوری حال عمومی اهداکننده را مطلوب گزارش کرده و افزود: حال عمومی شهروند اهداکننده مساعد بوده و بعد از کنترل توسط اساتید مجرب ترخیص و به زندگی عادی برگشته است.
وی در آخر از همکاری رسانه ها و جراید در ترویج فرهنگ اهدا عضو قدردانی و اشاره کرد: در سالهای اخیر رسانه ها و جراید در امتداد فرهنگ سازی اهدای عضو همیشه در کنار سیستم درمان بوده اند و امیدواریم ارتباط مستمر و سازنده با رسانه ها بتواند در گسترش هر چه بیشتر فرهنگ اهدای عضو مفید باشد.

1400/02/17
17:41:15
5.0 / 5
1002
تگهای خبر: سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است