مردم آمریكا ماهواره های استارلینك را با اشیا بیگانه فضایی اشتباه گرفتند

مردم آمریكا ماهواره های استارلینك را با اشیا بیگانه فضایی اشتباه گرفتند به گزارش شاه بلاگ ساکنان منطقه ی خلیج سان فرانسیسکو در کالیفرنیا بعد از مشاهده دنباله ای نورانی از ماهواره های استارلینک گرفتار نگرانی شده و تصور می کردند این نورهای درخشان، اشیا ناشناس پرنده(UFO) هستند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، باآنکه بعضی از مردم تصور می کردند این نورها میهمان هایی از سیارات دیگر باشند اما مشخص شد که این پدیده ناشی از گذر ماهواره های استارلینک ایلان ماسک بوده است که در روز ۹ مه به فضا پرتاب شده اند.
پائول لینام(Paul Lynam)، ستاره شناس رصدخانه ی لیک(Lick) در مونت همیلتون(Mount Hamilton) به روزنامه ی سان فرانسیسکو کرونیکل(The San Francisco Chronicle) اظهار داشت: این ماهواره ها نور خورشید را بعد از غروب و یا پیش از طلوع دریافت و منعکس می کنند و اجرام نورانی گزارش شده توسط مردم این ماهواره ها بوده اند.
با گسترش ماهواره های اسپیس ایکس در فضا، این گونه مشاهدات هم در حال افزایش می باشد. استارلینک سرویس اینترنت رسانی شرکت اسپیس ایکس است که مقرر است اینترنت را به مناطقی که دسترسی به آنها مشکل است برساند.


این شرکت تابحال بیشتر از ۱۶۰۰ ماهواره به فضا فرستاده است.
جد گلوب(Jedd Goble) یکی از ساکنان منطقه خلیج سان فرانسیسکو در توییتر خود نوشت: همین هم اکنون مجموعی از ماهواره های استارلینک را دیدم که رد می شدند و نور خورشید غروب کرده را منعکس می کردند.
ماسک این ماه اعلام نمود که اینترنت استارلینک تابحال نیم میلیون پیش خرید شده است. هنوز زمان آماده شدن این سرویس به صورت عمومی معلوم نیست اما به نظر می آید این اتفاق در سال ۲۰۲۱ رخ نمی دهد.






منبع:

1400/03/04
22:37:04
5.0 / 5
1117
تگهای خبر: اینترنت , خرید , سرویس , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است