تا پایان اردیبهشت ماه رقم خورد؛

رشد ۱۴۶ درصدی صادرات فولاد شركتهای بزرگ

رشد ۱۴۶ درصدی صادرات فولاد شركتهای بزرگ به گزارش شاه بلاگ بررسی آمار عملکرد واحدهای بزرگ فولادی کشور حاکی از صادرات یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۶۱۴ تنی فولاد این شرکت ها و رشد ۱۴۶ درصدی آن در هم سنجی با سال گذشته است.


بررسی روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا از آمار شرکتهای ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبا فولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ آهن چادرملو و فولاد کویر، همینطور حاکی از صادرات ۶۳۲ هزار و ۶۳۳ تنی آنها در اردیبهشت ماه است.
آمار صادرات فولاد این شرکت ها در دومین ماه از سال ۱۴۰۰ در مقایسه با اردیبهشت ماه ۹۹ رشد ۱۸۷ درصدی نشان داده است.
در دو ماهه نخست سال جاری بیشترین میزان صادرات فولاد توسط شرکت فولاد خوزستان با ۳۴۱ هزار و ۱۸۷ تن انجام شد و بعد از آن ذوب آهن اصفهان با ۲۱۳ هزار و ۸۷۳ تن و فولاد مبارکه با ۱۰۶ هزار و ۳۲ تن در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.
بررسی آمارهای گمرک و تجارت خارجی همینطور حاکی می باشد بیشترین رشد صادرات در این زمان در هم سنجی با سال گذشته در فولاد مبارکه با ۵۷۸ درصد رقم خورد.
تیرآهن، میلگرد، کلاف، شمش چدن، شمش کالایی، بلوم، بیلت، اسلب، ورق عریض، انواع مقاطع آلیاژی- مهندسی و بیلت فولادی، عمده محصولات فولادی صادراتی این شرکت ها در دو ماهه سال جاری بودند.
به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایرنا، در اولین ماه سالجاری هم بیشتر از چهار میلیون و ۳۹۳ هزار تن انواع محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی به ارزش ۶۶۷ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۳۴۷ دلار صادر شده بود.
بیشترین میزان صادرات در این زمان در ارتباط با زنجیره فولاد و محصولات فولادی در رابطه با ۴۰۶ میلیون و ۳۴۸ هزار دلار بود که ۶۰.۸ درصد صادرات را به خود اختصاص داد.
صادرات زنجیره فولاد در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته رشد ۲۰۳ درصدی داشته است.
رتبه دوم صادرات در این زمان به مس و محصولات پایین دستی رسید. کارخانجات ایرانی در فروردین ماه بیشتر از ۵۵ میلیون و ۶۸۰ هزار دلار مس و محصولات پایین دستی صادر کردند که حاکی از رشد ۱۷۷ درصدی است.



منبع:

1400/03/28
20:52:34
5.0 / 5
1134
تگهای خبر: جهان , كشور , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است