چین:

ما نخستین انسان ها را به مریخ می فرستیم

ما نخستین انسان ها را به مریخ می فرستیم به گزارش شاه بلاگ کشور چین اخیرا اعلام نموده است که نخستین انسان ها را به مریخ خواهد فرستاد و یک پایگاه دائمی در سیاره سرخ ایجاد خواهد نمود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، چین بعد از تاسیس یک ایستگاه فضایی خصوصی برای خود در مدار زمین و اعزام سه فضانورد به آن و ارسال موفقیت آمیز کاوشگر به نیمه پنهان ماه و مریخ، حالا چشم انداز خویش را روی ایجاد پایگاه انسانی در مریخ قرار داده است.
برپایه یک گزارش اولیه از گلوبال تایمز، چین نقشه راهی را برای مأموریت های سرنشین دار آینده در مریخ فاش کرده است.
چین در حالی برنامه های خویش را برای ایجاد پایگاه دائمی در مریخ اعلام نموده است که ناسا، "اسپیس ایکس" و قدرت های فضایی دیگر به شدت درحال تلاش و رقابت برای رسیدن به این آرزوی فضایی هستند.
چین اعلام نموده است که می خواهد نخستین انسان ها را تا سال ۲۰۳۳ روی مریخ فرد آورد.
"وانگ شیائوجون" رئیس آکادمی دولتی فناوری پرتاب فضاپیمای چین"(CALT) طی سخنانی با عنوان "سیستم حمل و نقل فضایی اکتشاف مریخی انسان" که در کنفرانس جهانی اکتشافات فضایی(GLEX ۲۰۲۱) ایراد کرد، از این برنامه ها اطلاع داد.
وی همراه با مرور موفقیت کاوشگر "تیان ون-۱"(Tianwen-۱) که نخستین مأموریت بین سیاره ای چین بود و همینطور فرود آوردن و عملیات اکتشافی یک مریخ نورد روی مریخ، برنامه سه مرحله ای چین را برای ارسال انسان به مریخ اعلام نمود.
طبق این برنامه ها، مرحله اولیه که به آن مرحله آماده سازی فناوری هم گفته می شود، شامل ربات هایی خواهد بود که برای بازگرداندن نمونه های مریخی طراحی شده اند و یک مکان مناسب را برای استقرار انسان در مریخ در آینده کشف می کنند.
بعد از آن، مرحله دوم شامل اعزام انسان ها به مریخ است تا یک پایگاه دائمی در این سیاره ایجاد کنند. بعد از اتمام ساخت این پایگاه، مرحله سوم شامل عزیمت ناوگان های باری بزرگ از زمین به مریخ و تسریع پروژه های توسعه در سیاره سرخ خواهد بود.
طبق اعلام این آکادمی، برنامه این مراحل و مراحل اضافی به ترتیب برای سالهای ۲۰۳۳، ۲۰۳۵، ۲۰۳۷، ۲۰۴۱، ۲۰۴۳ و فراتر از آن طراحی شده است.
قابل ذکر است که چین علاوه بر سیستم "نردبان آسمان" که هم اکنون بعنوان وسیله ای برای کاهش مقیاس یا هزینه کاوشگرهای آینده و مأموریت های حمل و نقل به مریخ در دست بررسی می باشد، درحال بررسی وسایل نقلیه هسته ای برای مأموریت های انسانی و اکتشاف در مریخ است.
ما مطمئن نیستیم که منظور چین از "نردبان آسمان" چیست، اما این حدس به ذهن متبادر می شود که می تواند یک آسانسور فضایی باشد. باآنکه این ایده جدیدی نیست، اما ایجاد یک روش انتقال عمودی از سطح زمین یا مریخ به مدار آنها، بسیار دشوار است. همینطور مهارت های فنی لازم برای چنین شاهکار عظیم مهندسی امکان دارد هنوز وجود نداشته باشد.
یادآوری این نکته لازم است که بر خلاف ایالات متحده که ناسا، "اسپیس ایکس"، "بلو اوریجین" و بسیاری دیگر از شرکتهای خصوصی هوافضا برای ساختن سیستم های فضایی در یک برنامه فضایی ناهمگن همکاری می کنند، چین کاملاً تحت یک سیستم متحد است و ازاین رو برنامه های آن امکان دارد پیش از ایالات متحده یا سایر قدرت های فضایی محقق شود. البته این بدان معنا نیست که چین حتما نخستین کشوری خواهد بود که انسان ها را روی ماه یا مریخ یا هرجای دیگر مستقر خواهد نمود.
اگر ما به مسابقه فضایی کنونی جهان نگاه نماییم، می بینیم که چین عملکرد بسیار خوبی دارد، اما این که بگوییم حتما در پایان پیروز خواهد شد، صحیح نیست.



1400/04/06
11:29:36
5.0 / 5
1033
تگهای خبر: توسعه , جهان , ربات , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است