مصطفی كیایی:

جریانی قدرتمند، كوشش كرد بین مردم و هنرمندان فاصله بیندازد

جریانی قدرتمند، كوشش كرد بین مردم و هنرمندان فاصله بیندازد به گزارش شاه بلاگ مصطفی کیایی، در کلاب هاوس خبرآنلاین، دلیل فاصله گرفتن چهره های فرهنگی و هنری از سیاست را ریشه در اقدامات جریانی قدرتمند دانست که بعد از سال ۹۶، با فشارهای بسیار، کوشش کرد بین هنرمندان و مردم فاصله بیندازد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از خبر آنلاین، کلاب هاوس خبرآنلاین، شامگاه یکشنبه ۶ تیر، از ساعت ۲۱ تا ۳۰ دقیقه بامداد، با طرح این پرسش که «چرا سلبریتی ها با سیاست قهر کردند؟»، میزبان چهره ‍ های رسانه ای، سیاسی، فرهنگی و هنری بود.
مصطفی کیایی، کارگردان سینما، در این جلسه، درباره فاصله گرفتن چهره های فرهنگی و هنری از سیاست اظهار داشت: «در سال ۹۶، با رفتن خیلی از هنرمندان پای صندوق، آقای روحانی انتخاب گردید. بعد از آن، یک جریانی تصمیم گرفت جلوی تاثیرگذاری چهره های هنری در انتخابات و همینطور ارتباط هنرمندان با مردم را بگیرد.»
او افزود: «برای زیر فشار قرار دادن چهره های هنری، بسیاری از مسائل زندگی شخصی آنها، زیر ذره بین رفت. جریانی سیاسی و رسانه ای، تلاش کرد همه تقصیرها و کمبودهای پیش آمده در دوره دوم دولت روحانی را، گردن حامیان انتخاباتی او بیندازند. این جریان موفق شد، این فضا را به جامعه هم تسری بدهد و به مردم بگوید «ببینید اوضاع چگونه است؛ همه اش تقصیر هوداران روحانی در انتخابات است». در این راستا، حمله های زیادی به صفحه های هنرمندان در فضای مجازی شد که فعالیت انتخاباتی داشتند.»
کارگردان «خط ویژه» اضافه کرد: «این فضاسازی، همه هنرمندان را گرفتار احتیاطی کرد که دست به عصا حرکت کنند. ۴ سال دوم دولت روحانی که با مسائل و مشکلات زیادی روبه رو شد، خیلی مهم بود و این جریان، به صورت هدفمند دست به تخریب زد که هنرمندان هم در این کاستی ها و کمبودها، نقشی جدی داشته اند.»
کیایی با بیان اینکه در کل، حضور در فضای مجازی خیلی خیلی سخت شده است، افزود: «برای مثال، مهران احمدی، مادرش را برای واکسیناسیون برده و عکسش را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته بود. به صورت عجیبی، زیر پست ایشان، بسیاری دست به حمله زدند و با بدترین واژه ها، از او و مادرش یاد کردند که فشار زیادی به ایشان وارد شد. فضای مجازی بی رحم است. حضور در این فضا، بسیار هزینه ساز و پر دردسر است.»
کارگردان «عصر یخبندان»، در انتها تصریح کرد: «آن جریان هدفمند و قدرتمند، در چند سال گذشته، کوشش کرد بین مردم و هنرمندان فاصله بیندازد و در این کارش موفق شد.»
۵۷۵۷


منبع:

1400/04/07
13:43:35
5.0 / 5
1041
تگهای خبر: آنلاین , اینستاگرام , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است