شكار كروناویروس با كمك مكانیسم تار عنكبوت !

شكار كروناویروس با كمك مكانیسم تار عنكبوت ! شاه بلاگ: پژوهشگران کانادایی در بررسی جدید خود مکانیسمی را کشف کرده اند که می تواند ویروس هایی مانند آنفلوانزا و کروناویروس را به دام بیندازد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران حوزه ایمنی شناسی "دانشگاه مک مستر"(McMaster University‎) کانادا، مکانیسمی را کشف کرده اند که مانند تار عنکبوت عمل می کند و پاتوژن هایی مانند ویروس آنفلوانزا یا کروناویروس را به دام می اندازد.
پژوهشگران دریافتند "نوتروفیل ها"(Neutrophils) که فراوان ترین گلبول های سفید در بدن انسان هستند، هنگام اتصال به پاتوژن هایی که با پادتن پوشیده شده اند، منفجر می شوند و به انتشار DNA در بیرون از سلول می پردازند. این کار آنها، ساختارهای پیچیده چسبناکی را به وجود می آورد که مانند یک دام عمل می کنند.
یافته های این پژوهش از آن جهت قابل توجه هستند که اطلاعات کمی در مورد نحوه خنثی شدن ویروس ها در مجاری تنفسی توسط پادتن ها وجود دارد.
این کشف، پیامدهایی را برای طراحی واکسن هایی به همراه دارد که می توانند به بدن در مقابله با عفونت قبل از چیرگی آن کمک کنند.
"متیو میلر"(Matthew Miller)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: واکسن ها می توانند پادتن هایی را تولید کنند که در ریه های ما وجود دارند و اولین نمونه از پادتن ها در مقابل ویروس هایی مانند آنفلوانزا یا کروناویروس به شمار می روند که به عفونت ریه ها و مجاری تنفسی ما منجر می شوند.
"هانا استیسی"(Hannah Stacey)، پژوهشگر ارشد این پروژه اظهار داشت: ما باید در مورد نسل بعدی واکسن های کووید-۱۹ که می توان آنها را برای تحریک پادتن ها، به مجاری تنفسی وارد کرد، دقیق باشیم. ما هم اکنون گزینه های زیادی برای افزایش واکنش مخاطی در اختیار نداریم.
وی ادامه داد: اگر بخواهید مقدار زیادی از این پادتن ها در خون شما باشد، تزریق بهترین روش است اما اگر بخواهید پادتن را در مجاری تنفسی خود داشته باشید، استفاده از اسپری یا هواپخش بهترین گزینه خواهد بود.
پژوهشگران هشدار دادند که بااینکه مکانیسم تار عنکبوت بسیار مفید می باشد اما اگر تشکیل این شبکه غیرقابل کنترل باشد، می تواند به لطمه هایی همچون التهاب و سایر بیماریها منجر شود. آنها به موج های ابتدایی همه گیری قبل از واکسیناسیون اشاره کردند که طی آن دریافتند این تله های نوتروفیلی خارج سلولی، در ریه تعدادی از بیماران پیدا شده و تنفس را برای آنها دشوار می کند.
میلر افزود: اگر واکنش ایمنی که برای محافظت طراحی شده است، بطور کامل کنترل نشود، می تواند به لطمه رسیدن بیانجامد. درک تعادل سیستم ایمنی، بسیار مهم می باشد. اگر خیلی از این پادتن ها را قبل از مبتلاشدن در اختیار داشته باشید، آنها احیانا از شما محافظت خواهند کرد اما اگر عفونت سبب تحریک خیلی از این پادتن ها شود، مضر خواهد بود.
این پژوهش، در مجله "PNAS" به چاپ رسید.




منبع:

1400/04/10
12:46:01
5.0 / 5
1068
تگهای خبر: پژوهش , تولید , دانش , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است