دولت به فرصت بزرگ ارزهای دیجیتال توجه كند

دولت به فرصت بزرگ ارزهای دیجیتال توجه كند به گزارش شاه بلاگ البرز رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاک چین نظام صنفی کامپیوتری البرز اظهار داشت:  فعالیت در بازار ارزهای دیجیتالی سالیانه حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای ایران به دنبال دارد.



علی پاک باختگان زنجانی در گفتگو ضمن اشاره به این که بنابر اعلام ناظران جهانی، فعالیت در بازار ارزهای دیجیتالی سالیانه حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای ایران به دنبال دارد، اظهار نمود: این درآمد با بی توجهی دولت و فعالان ایرانی در خطر قرار گرفته است.

وی ضمن اشاره به این که استفاده بیش از حد برق یا خروج ارز و... بدون بررسی های کارشناسی می تواند، منجر به فاجعه اقتصادی شود، افزود: فناوری بلاک چین می تواند هم نابودگر و هم نجات بخش باشد.

وی توضیح داد: بخش خصوصی ایران با فعالیتهای شبانه روزی خود توانسته تابحال خویش را در لبه فناوری جهانی نگه دارد ولی از این بعد اگر یاری دولت نباشد امکان ادامه مسیر را نخواهد داشت و چه بسا مانند برخی گروه های فناورانه دیگر ناچار به حرکت به سمت نقطه ای امن شود.

پاک باختگان زنجانی تصریح کرد: در شرایط فعلی تشکیل کارگروه های مشترک پژوهشی، همکاری مشترک درخلال بخش های اقتصادی دولت، بخش خصوصی سنتی و بخش خصوصی تکنولوژی های جدید از اوجب واجبات به نظر می آید.

رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاک چین نظام صنفی کامپیوتری استان البرز اظهار داشت: فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتالی بنا به اذعان ناظرین بازار سبب شده ایران علیرغم همه فشارهای اقتصادی و عدم دسترسی به بازار جهانی بیشترین رشد در تعداد و سرمایه میلیون دلاری ها را در جهان به خود اختصاص دهد.

این مسئول اظهار داشت: بی گمان این مورد از چشمان برخی کشورها دور نمی ماند و تحلیل های نشان داده است خیلی از کشورها به شدت نگران دسترسی ایران به بازارهای مالی جهانی از راه ارزهای دیجیتالی هستند.

وی توضیح داد: ارزهای دیجیتالی در حالی اقتصاد سنتی را به چالش کشیدند که بعد از بحران شدید سال ۲۰۰۸ این اقتصاد درحال بازسازی خود بود و نمی توانست به مسائل حاشیه ای توجه داشته باشد.

رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاک چین نظام صنفی کامپیوتری البرز اظهار داشت: حالا که اقتصاد سنتی تا حدودی خویش را بازیافته، به چالش ارزهای دیجیتالی پاسخ می دهد.

وی اضافه کرد: بدون شک آینده بازار ارزهای دیجیتالی وابسته به روش ادغام آنها با اقتصاد جهانی و در صورت وقوع این اتفاق شاهد حل خیلی از مشکلات اقتصادی کلان خواهیم بود.





منبع:

1400/05/04
20:58:30
5.0 / 5
986
تگهای خبر: پژوهش , تكنولوژی , جهان , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است