گردش مریخ نورد چینی روی سیاره سرخ

گردش مریخ نورد چینی روی سیاره سرخ به گزارش شاه بلاگ مریخ نورد چینی ˮژورونگˮ، سفر خویش را در یک ناحیه پیچیده از سطح مریخ شروع کرده است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از سی جی تی ان، "سازمان ملی فضایی چین"(CNSA) اعلام نموده است که مریخ نورد چینی "ژورونگ"(Zhurong)، پیمودن یک ناحیه پیچیده روی مریخ را شروع کرده است که سنگ ها، دهانه ها و تپه های شنی در آن قرار دارند.
به قول سازمان ملی فضایی چین، ژورونگ تا امروز ۷۵ روز مریخی کار کرده و ۷۰۸ متر مسافت را طی کرده است. یک روز مریخی حدودا ۴۰ دقیقه طولانی تر از روز زمینی است.
این مریخ نورد در هفته گذشته به یک تپه شنی سفر کرد و در آنجا به بررسی های علمی پرداخت. ژورونگ بعد از به پایان رسیدن اکتشافات توپوگرافی، حرکت خویش را به سمت جنوب ادامه خواهد داد و انتظار می رود که در این هفته به زمینی پیچیده با سنگ ها، دهانه ها و تپه های شنی برسد.
پژوهشگران روی زمین، از تصاویری که روزانه از زمین پیموده شده به دست می آورند، استفاده می نمایند تا موقعیت بصری و برنامه ریزی مسیر مریخ نورد را به پایان برسانند و آنرا برای عبور ایمن از زمین پیچیده هدایت کنند.
هنگامی که ژورونگ به یک هدف علمی برسد، با استفاده از محموله های علمی خود به کاوش خواهد پرداخت و اطلاعات علمی را طی سفر به دست خواهد آورد.
مدارگردی که بعنوان یک ماهواره ارتباطی برای مأموریت مریخ کار می کند، ۳۷۲ روز در مدار زمین کار کرده است. مریخ نورد و مدارگرد هر دو در شرایط خوبی قرار دارند و عملکرد سیستم های فرعی در حالت عادی است.
مأموریت "تیان ون ۱" (Tianwen-1) چین که از یک مدارگرد، یک فرودگر و یک مریخ نورد تشکیل شده است، در ۲۳ ژوئیه سال ۲۰۲۰ پرتاب شد. فرودگر حامل مریخ نورد، در ۱۵ مه سالجاری در بخش جنوبی "یوتوپیا پلانیتیا"(Utopia Planitia) فرود آمد که دشت گسترده ای در نیم کره شمالی مریخ است.






1400/05/09
10:07:24
5.0 / 5
1117
تگهای خبر: پژوهش , سیستم , فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است