رسیدگی به شكایات شركت های دانش بنیان توسط شورای عالی علوم تحقیقات

رسیدگی به شكایات شركت های دانش بنیان توسط شورای عالی علوم تحقیقات شاه بلاگ: سامانه دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری طی یك ماه، شكایات شركت ها و موسسات متقاضی استفاده از مزایای قانون دانش بنیان را مورد بررسی قرار می دهد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از شورای عالی عتف، كلیه دستگاه های مجری ماده ۷ قانون حمایت از شركتها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات موظف می باشند حداكثر ظرف یك ماه به درخواست های متقاضیان برای استفاده از حمایت مندرج در این قانون رسیدگی كنند و نتیجه نهایی را به متقاضی اعلام كنند.
چنانچه نظر در خصوص رد درخواست باشد باید به طور مستدل به آگاهی درخواست كننده برسانند، درخواست كننده می تواند نزد دبیرخانه اعتراض كند و شورا موظف است ظرف یك ماه به شكایت واصله رسیدگی كند.
بر طبق ماده ۳۰ آیین نامه اجرایی قانون حمایت شركتها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، شركتها و موسسات دانش بنیان می توانند اعتراض خویش را نسبت به عملكرد دستگاههای مجری قانون با عرضه مستندات به دبیرخانه شورا ارسال كنند. دبیرخانه شورا موظف است ظرف یك ماه نسبت به رسیدگی به اعتراضات واصل شده اقدام كند.
مطابق با ماده (۷) قانون حمایت از شركت ها و مؤسسات دانش بنیان و ماده (۳۰) آیین نامه اجرایی آن، چنانچه شركت و مؤسسه دانش بنیان شكایتی از سازمان ها یا دستگاه هایی كه موظف به عرضه خدمات و تسهیلات به آنها بودند، داشته باشند، می توانند نزد دبیرخانه شورا اعتراض كند.
در راستای اجرای این تكلیف قانونی، در اواخر سال ۱۳۹۵، سامانه دریافت شكایات شركت ها و مؤسسات متقاضی استفاده از مزایای قانون دانش بنیان در پرتال دبیرخانه شورا به راه افتاده است.
شركت ها و مؤسسات می توانند اعتراض خویش را نسبت به فرآیند یا نتیجه ارزیابی و تایید صلاحیت، چگونگی دریافت حمایت ها و تسهیلات یا سایر موانع و مشكلات مرتبط با صیانت از شركت های دانش بنیان، در این سامانه ثبت كنند.
علاوه بر این، دفتر امور شركت های دانش بنیان در پنجره واحد مجتمع نوآوری و شكوفایی شركت های دانش بنیان افتتاح شده است. شركت ها می توانند با رجوع به این دفتر، شكایت خویش را به صورت حضوری ثبت و فرآیند رسیدگی به آن را پیگیری كنند.

1396/10/06
19:28:12
5.0 / 5
4888
تگهای خبر: دانش , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است