رییس خانه معدن ایران:

صنعت معدن کاری ایران در اکسپو دبی خواهد درخشید

صنعت معدن کاری ایران در اکسپو دبی خواهد درخشید رئیس خانه معدن ایران اظهار داشت: به طور قطع معرفی و حضور آخرین دستاوردها و یافته ها در بخش معدن ایران توسط نخبگان و خبرگان این صنعت، نتایج مطلوبی را برای اقتصاد معدنی ایران به همراه خواهد داشت و صنعت معدن کاری ایران در اکسپو دبی خواهد درخشید.


"محمدرضا بهرامن" امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اضافه کرد: نمایشگاه ها در عرصه سیاست، اقتصاد، اوضاع اجتماعی، فرهنگی و هنری ملل نقش بسیار موثری ایفا می کنند و در همین ارتباط کشورهای جهان رسالتی مهم و چندجانبه برای نمایشگاه ها قائلند.
وی بیان داشت: ایجاد و برگزاری نمایشگاه ها نه فقط در حوزه ارتقای علمی و دانش فنی و خاصیت های مختلف امور نمایشگاهی موثرند، بلکه از جانب دیگر فضای مناسب برای انتقال و تبادل اطلاعات و ابتکارات و ایده ها هستند که در یک محدوده خاص زمانی و مکانی موجبات افزایش مستمر کارایی و اثربخشی امور تجاری و افزایش همکاریهای ملی و بین المللی و متعاقب آن نیرومند ساختن بنیه اقتصادی کشورها را فراهم می آورند.
رییس خانه معدن ایران اظهار داشت: نمایشگاه جهانی اکسپو، یکی از ابزارهای مهم برای رونق بخشیدن به اقتصاد در چشم انداز بلندمدت و انجام کارهای موثر برای ارتقای سطح اشتغال و ایجاد روابط بین المللی و تبادل فرهنگی ملت ها و جلب گردشگران و در عین حال سرمایه های سرگردان است.
وی اشاره کرد: جامعه انسانی به شیوه های متنوعی تحت تاثیر دوران مدرنیته قرار گرفته است. دوران گذار از سنت ها به مدرن شدن در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، حکومتی و غیره و بهره گیری از فناوری های مدرن و ساختار جدید در علم اقتصاد و عرصه معماری و شهرسازی، همگی ناشی از سیر تحولات در قرون ۱۸ و ۱۹ بوده اند.
بهرامن افزود: افزایش سطح تولید و همه گیر شدن آن موجب افزایش رقابت و بالا رفتن کیفیت کالاهای تولیدی و دستیابی به بازار و عرضه کالاها و ارائه خدمات و به نمایش گذاشتن توانمندی های مختلف خصوصاً توانمندی های هنری و معماری، همچون با اهمیت ترین دلیلهای ایجاد نمایشگاه های بزرگ بین المللی در فضایی متفاوت تر از دوران قبل است.
وی تصریح کرد: هدف اصلی اولین نمایشگاه جهانی اکسپو که در سال ۱۸۵۱ در پایتخت انگلستان شهر لندن برگزار شد، توسعه تجارت بود، اما آنان علاقه داشتند که بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان از تجارب، فرهنگ های دیگر مناطق، رویدادهای علمی جدید و اختراعات تازه نیز آگاه شوند و باتوجه به ایجاد محیطی اقتصادی و مفرح، نشاط و سرگرمی را نیز مدنظر داشتند.
وی افزود: این روند در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه های جهانی سرلوحه کار قرار گرفت که راه های جدید برای ارائه ایده های نو، امیدهای آینده بشری و سرگرمی و نشاط مردمان برای بهره برداری همه مردم جهان و نه فقط برای گروه یا دسته خاص یا قسمتی از مردم وجود دارد که می تواند با ایجاد نمایشگاه های جهانی (اکسپوها) محقق شود.
رییس خانه معدن ایران اظهارداشت: اکسپو، یک رویداد منحصر به فرد است که نه مثل المپیک هاست که فقط ورزشکاران برای مدتی و با روش خاص در آن حضور دارند و نه مثل جامعه سازمان ملل که فقط سیاستمداران با روش متفاوت در آن شرکت می کنند، بلکه در اکسپوها (نمایشگاه های جهانی) همه مردم جهان حضور دارند و احساس بودن در فرهنگ های مختلف و ارتباط با مردم کشورها در یک مکان و فضای زیبا و به یاد ماندنی را می توان تجربه نمود.
وی اظهار داشت: ایران در اولین اکسپو در سال ۱۸۵۱ در فضایی به وسعت ۹۲ متر مربع، یکی از مشارکت کنندگان بود که نمونه هایی از کالاهای صادراتی از قبیل صنایع دستی، فرش، انواع خشکبار و پارچه های ابریشمی را به معرض نمایش گذاشت و به دستور امیرکبیر اعلان حضور در این نمایشگاه بوسیله روزنامه وقایع اتفاقیه به چاپ رسید.
بهرامن بیان داشت: تعیین و تایید میزبانی اینگونه نمایشگاه ها در رده اکسپو بر عهده دو کمیته UFI و BIE مستقر در پاریس است که وظیفه سازماندهی نمایشگاه های جهانی و بررسی تقاضاهای اعضا درباب میزبانی و تدوین مقررات برگزاری اکسپو باتوجه به قوانین حاکم در کشور میزبان را رسیدگی می کند.
وی اشاره کرد: میزبان اینگونه نمایشگاه ها باید از قدرت مدیریتی، اقتصادی و فناوری بالایی برخوردار بوده و طرح برای معرفی در عرصه های مختلف بشری داشته باشد.
رییس خانه معدن ایران اضافه کرد: شعار اکسپوی دبی، "پیوند افکار، ساخت آینده" است و امیدواریم بتوانیم در پاویون ایران با نمایش هرچه زیباتر این شعار در همه غرفه ها با به کارگیری آخرین فناوری ها و تبادل اطلاعات موجب ایجاد فرصت های جدید شغلی، افزایش سطح تولید و فروش و ایجاد زمینه های نوین در امر صنعت، معدن و تجارت شویم.
به گزارش شاه بلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، نمایشگاه اکسپو هر پنج سال یک دفعه با حضور حداکثری کشورها برگزار می گردد و بخش هایی که در این رویداد با رویکرد های اقتصادی و فرهنگی مشارکت دارند، در پی پروسه ایجاد ارتباطات تجارت، فروش، خرید، عرضه و ورود به بازارهای جهانی هستند.
اکسپوی دبی قرار بود در سال ۲۰۲۰ اجرا شود که با همه گیری ویروس کرونا، اجرای آن به امسال موکول شد.

1400/06/03
21:00:37
5.0 / 5
601
تگهای خبر: بین الملل , تاریخ , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است