پهپادهایی که به پیک دوران قرنطینه تبدیل گشته اند!

پهپادهایی که به پیک دوران قرنطینه تبدیل گشته اند! شاه بلاگ: شرکت زیرمجموعه ˮآلفابتˮ در دوران قرنطینه، پهپادهای خودرا برای ارسال کالاهای مختلف به خانه مشتریان به کار گرفته است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فست کمپانی، ساکنان شهر لوگان در نزدیکی بریزبن می توانند همه چیز از قهوه و مرغ سرخ شده گرفته تا تجهیزات سخت افزاری را بواسطه پهپادها جلوی در خانه خود تحویل بگیرند.
مردم ساکن این شهر ۳۰۰ هزار نفری طی هشت ماه گذشته، بیش از ۵۰ هزار مورد ارسال با پهپادهای شرکت "وینگ"(Wing) داشته اند که زیرمجموعه شرکت "آلفابت"(Alphabet) محسوب می شود. وینگ در نظر دارد که آمار ارسال را تا چند روز آینده به ۱۰۰ هزار مورد برساند.
شرکت وینگ گزارش داده که در اولین هفته ماه آگوست، بیش از ۴۵۰۰ مورد تحویل با پهپاد در شهر لوگان داشته و خدمات آن در هر ۳۰ ثانیه درحال اجرا بوده است. بگفته وینگ، خدمات خودکار این شرکت، بهترین هواپیما و مسیر را بر طبق سفارش مشتریان و محل زندگی آنها انتخاب می کند. مشتریان می توانند پهپادها را با کمک تلفن همراه خود ردیابی کنند. پهپاد بعد از رسیدن به مسیر، بسته ها را با کمک یک ریسمان به پایین می فرستد.
سفارشات ارسال شده به لوگان تا حالا بیش از ۱۰ هزار فنجان قهوه تازه، ۱۷۰۰ بسته میان وعده برای خانواده هایی که در قرنطینه بوده اند و بیش از ۱۲۰۰ غذای گرم مانند مرغ سرخ شده را شامل می شوند. روزنامه "کانبرا تایمز"(The Canberra Times) بتازگی گزارش داده است که خدمات پهپادها به خاطر قرنطینه فعلی مربوط به کووید-۱۹ بالا رفته و از پنج روز به هفت روز در هفته رسیده است.
آلفابت در آمریکا به اولین اپراتور پهپاد تبدیل شد که توانست تاییدیه "اداره هوانوردی فدرال"(FAA) را در سال ۲۰۱۹ دریافت کند. این شرکت که تعدادی از خدمات تحویل تجاری را نیز در شهر کریستینبورگ ایالت ویرجینیا ارائه می دهد، سال قبل در سرخط اخبار قرار گرفت و به خاطر همه گیری کووید-۱۹، به کتاب داران کمک کرد تا کتاب ها را در خانه به دانش آموزان تحویل دهند.
شرکت های دیگر همچون "یوپی اس"(UPS) و "آمازون"(Amazon) نیز در تحویل دادن خدمات با پهپاد تلاش نموده اند؛ بااینکه بتازگی گزارش شده است که آمازون، عملیات مربوط به پهپادهای خودرا در انگلستان می کاهد. بر طبق این گزارش، آمازون در کوشش برای فرود پهپادهای خود با چالش هایی روبرو شده است. "جف بزوس"(Jeff Bezos)، مدیرعامل آمازون، سال هاست که تحویل بار به خانه با کمک پهپادها را وعده می دهد.
خدمات تحویل با پهپاد در مناطق پرجمعیت بطور کلی با موانع ایمنی و نظارتی روبرو است و مقامات و مشتریان در مورد خطر تصادف، محتاط هستند. غول حمل و نقل "DHL" بتازگی پروژه تحویل با پهپاد "Parcelcopter" خودرا کنسل کرد.
بنظر می رسد که این چالش ها تا حالا مانع وینگ نشده اند. وینگ در بیانیه خود اشاره کرده که شهر لوگان از نظر اندازه با نیواورلئان، فلورانس و منچستر قابل مقایسه است. این بیانیه نشان میدهد که سایر شهرها با اندازه مشابه یا حتی بزرگتر نیز به زودی شاهد تحویل با پهپاد خواهند بود.
بگفته این شرکت، موفقیت لوگان در آینده ای نه چندان دور در سایر شهرها نیز تکرار خواهد شد و طی آن، خدمات مشابه با حجم زیاد، بواسطه پهپاد در شهرهای مشابه و حتی بزرگتر در سراسر جهان ارائه می شوند.



1400/06/07
13:12:24
5.0 / 5
993
تگهای خبر: پهپاد , جهان , خدمات , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است