نوع جدیدی از باتری که سازندگان خودرا شگفت زده کرد!

نوع جدیدی از باتری که سازندگان خودرا شگفت زده کرد! شاه بلاگ: مهندسان با ترکیب دو نوع باتری موفق به ساخت نوع جدیدی از باتری ها شده اند که می تواند انقلابی در عرصه ماشین های برقی و سایر فناوری های مبتنی بر باتری های لیتیوم یون بوجود آورد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، این باتری که هم از الکترولیت های جامد و هم از آندهای تمام سیلیکونی استفاده می نماید "باتری تمام جامد سیلیکونی " نام گرفته است. نخستین آزمایش های انجام شده نشان میدهد که این باتری جدید امن و با دوام بوده و قادر به ذخیره انرژی بالاست.
فناوری به کار برده شده در این باتری امروز، ۲۴ سپتامبر در مجله ی "Science" شرح داده شده است و مهندسان نانو دانشگاه سن دیگو، کالیفرنیا با همکاری پژوهشگران مرکز "LG Energy Solution" تحقیقات مربوط به آنرا رهبری کرده اند.
آندهای سیلیکونی به سبب چگالی انرژی خود که ۱۰ برابر بیشتر از آندهای گرافیتی است، مورد توجه قرار گرفته اند. با این وجود این آندها با الکترولیت مایع تخریب شده و هنگام شارژ باتری منقبض و منبسط می شوند. این چالش ها سبب شده که نتوان از آین آندها در باتری های لیتیوم یون تجاری بهره برد اما بنظر می رسد تحقیقات جدید راه را جهت استفاده از آندهای تمام سیلیکونی باز می کند و به لطف الکترولیت مناسب می توان این مشکلات را حل کرد.
مهندسان دریافتند که می توان این محدودیت ها را با تغییر الکترولیت مایع و جایگزین کردن آن با یک الکترولیت جامد مبتنی بر سولفید برطرف کرد.
"دارن تان"(Darren Tan) نویسنده اصلی این مقاله از دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو می گوید: با این رویکرد، ما قلمرو جدیدی در زمینه باتری های جامد ایجاد کردیم که امکان استفاده از آندهای سیلیکونی در آن ممکنست.
باتری های تمام جامد سیلیکونی بر خیلی از محدودیت ها غلبه می کنند و فرصت های جدیدی برای برطرف نمودن تقاضای بازار برای انرژی بیشتر، هزینه کمتر و باتری های ایمن تر در اختیار ما قرار می دهند.
پژوهشگران توانستند این باتری های جدید را ۵۰۰ بار با ظرفیت ۸۰ درصدی در دمای محیط شارژ و تخلیه کنند. این درحالی است که باتری های جامد مبتنی بر آند لیتیومی برای شارژ شدن به دماهای خاصی نیاز دارند.
باتری تمام جامد سیلیکونی هم اکنون مجوز خودرا از استارتاپ "Unigrid Battery" که توسط دکتر "تان" تاسیس شده، دریافت کرده است و امید می رود با توسعه بیشتر در نهایت بتوان آنرا بصورت تجاری تولید کرد.




منبع:

1400/07/03
18:51:15
5.0 / 5
1028
تگهای خبر: باتری , پژوهش , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است