نویسنده بام بالا :

نمی خواهیم با سطح بالای زندگی خانواده فیلم، پز بدهیم

نمی خواهیم با سطح بالای زندگی خانواده فیلم، پز بدهیم به گزارش شاه بلاگ در نشست خبری «بام بالا» که در سی و چهارمین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد، نویسنده و کارگردان این اثر سینمایی، درباره رفاه و سطح بالای زندگی خانواده این فیلم، توضیح دادند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از خبر آنلاین، نشست پرسش و پاسخ فیلم «بام بالا» با حضور عوامل و کارگردان، در سالن شماره۲ سینما فرهنگ برگزار گردید. در آغاز این نشست، سیدجمال سیدحاتمی، کارگردان فیلم اظهار داشت: «این فیلم برای کودکان است و مقرر است مخاطب کودک را خوشحال کند. من دستیار آثار عروسکی بسیاری چون «الو الو من جوجوام»، «کلاه قرمزی» و…. بوده ام و دوست داشتم یک مرتبه به صورت مستقل کار کودک انجام دهم.» وی در پاسخ به این سؤال که «آیا «بام بالا» از «پاتال و آرزوهای کوچک» وام گرفته شده است»، اظهار داشت: «خیر، چنین چیزی نیست اما این خیال که کسی بیاید و آرزوها را برآورده کند، همواره رویای کودکان بوده است و در فیلم و قصه ها شکل پرداخت به این رویا تفاوت داشته است.» کارگردان «بام بالا» در ادامه اظهار داشت: «بر اساس آمار، در شمال شهر تهران، از هر ۳ ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می شود. در بحث طلاق، نخستین ضربه به بچه وارد می شود. در این فیلم، بچه ها در گیر و دار این ماجرا هستند و در خلال این قصه، واژه «دوستت دارم» به بچه ها یاد داده می شود. همینطور من در این فیلم از این جهت به طبقه مرفه پرداختم که رنگ و لعاب بهتری در این طبقه اجتماعی به چشم می آید.» امیرمحمد عبدی، فیلمنامه نویس هم در اینباره اظهار داشت: «نگرانی ما بلایی است که معضل طلاق سر بچه ها می آورد و وظیفه خود دانستیم که به این معضل بپردازیم و فکر نماییم که وقتی پدرها و مادرها از هم جدا می شوند، کودکان به چه چیزهایی فکر می کنند. من باید بگویم هدف ما پُز دادن با ارتفاع اقتصادی این خانواده نبود!» او اضافه کرد: «همچنین وقتی مقرر است فیلمی برای کودک ساخته شود، عروسک وارد کار می شود و فیلم رنگ و لعاب دیگری می گیرد.» صبح افشار، سازنده موسیقی متن «بام بالا» اظهار داشت: «این نخستین تجربه ساخت موسیقی در سینما برای مخاطب کودک برای من بود. دوست داشتم فضای کودک را تجربه کنم. تلاش من در این پروژه، دور شدن از ژانر مرسوم موسیقی کودک بود و دوست داشتم آزمون و خطایی داشته باشم. ضمن اینکه همسر من هم در حیطه موسیقی کودک کار کرده است و این ماجرا سبب شد که بتوانم خودم را در فضای کودک قرار دهم.» در ادامه این نشست، مدیر فیلمبرداری فیلم «بام بالا» توضیح داد: «برعکس اینکه همه فکر می کنند این فیلم صرفاً یک فیلم کودک است، من فکر می کنم مخاطبان «بام بالا» بزرگ سالان هم هستند. یکی از جذابیت های فیلمبرداری این فیلم برای من، رنگ های این اثر بود… حتی فیلمبرداری کار چند ماه به تعویق افتاد تا هوا گرم شود و ما به رنگ مورد نظر برسیم.» مونا غمخوار هم اظهار داشت: «این دومین همکاری من با سیدجمال سیدحاتمی است. خیلی دوست داشتم که در جشنواره کودک حضور داشته باشم، چون خودم هم از بچگی بازی می کردم. در سینما ظاهر اهمیتی ندارد، چونکه سینما نیازمند همه چهره ها هست. اگر کودکی به سینما علاقه دارد، باید والدینش را کنار خود ببیند و در کلاس های بازیگری شرکت نماید.» مرتضی پورحیدری، درباره طراحی صحنه و لباس فیلم توضیح داد: «من پیشتر فضای کودک را نمی شناختم، برای همین به تماشای آثار کودک بسیاری نشسته ام بلکه از این طریق بتوانم به نقطه مد نظر کارگردان که فیلمی سرشار از رنگ و نور بود، برسم و امیدوارم که عملکردم مورد قبول مخاطبان قرار بگیرد.»
احسان روناسی، طراح چهره پردازی فیلم در ادامه اظهار داشت: «گریم این فیلم برایم جذاب بود چونکه قرار بود کودک را در صحنه ای به میمون تبدیل نماییم و چنین مساله ای در نظرم بسیار جذاب بود.» ۵۷۵۷


منبع:

1400/07/20
10:37:47
5.0 / 5
689
تگهای خبر: آنلاین , جت , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است