عامل مرگ فیلمبردار آمریکایی مشخص شد

عامل مرگ فیلمبردار آمریکایی مشخص شد شاه بلاگ: نتایج تحقیقات نشان داده که دستیار کارگردان اسلحه ای با گلوله واقعی به «الک بالدوین» تحویل داده و اعلام نموده که بی خطر است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از گاردین، دادگاه شهر سانتافه در ایالت نیومکزیکو اطلاعات جدیدی درباره پرونده مرگ «هالینا هلاچینز»، فیلمبردار 42 اعلام نمود که روز گذشته در صحنه فیلمبرداری وسترن «زنگار» با شلیک گلوله از طرف «الک بالدوین» کشته شد.
بر این اساس، دستیار کارگردان اسلحه ای پُر حاوی گلوله های واقعی به «الک بالدوین» تحویل داده و به او گفته که استفاده از آن ایمن است، البته دستیار کارگردان اطلاع نداشته که اسلحه حاوی گلوله های واقعی است و نه مشقی!
در ان صحنه «هلینا هاچینز» مدیر فیلمبرداری به سبب به هدف خوردن گلوله به قفسه سینه با وجود انتقال به بیمارستان کشته می شود و «جوئل سوزا» کارگردان فیلم که پشت سر فیلمبردار ایستاده بود نیز گرفتار جراحت شده است.
کاراگاهان پلیس اسلحه مورد استفاده در این صحنه، دیگر اسلحه ها و همین طور لباس خون آلود «الک بالدوین» را بعنوان مدرک با خود برده اند. همین طور هنوز هیچ اتهامی به «الک بالدوین» بازیگر و تهیه کننده فیلم «زنگار» وارد نشده و بنابر اعلام کلانتر منطقه، او آزاد و مجاز به سفر است.
اسلحه های استفاده شده در فیلمسازی برخی اوقات واقعی هستند که از آنها می توان برای شلیک گلوله واقعی و یا مشقی استفاده نمود. در گلوله های مشقی باروت منفجر می شود و صدا و برق انفجار را به وجود می آورد اما حاوی جسم پرتاب شونده کشنده ای نیست. با این وجود حتی گلوله های مشقی نیز می توانند در مواردی و در فاصله های نزدیک بسیار خطرناک باشند چونکه گازی داغ و یا کاغذ یا پلاستیک مورد استفاده بعنوان سرپوش باروت را پرتاپ می کند، اتفاقی که در سال 1984 به مرگ بازیگری انجامید.


در سال 1993 نیز «برندون لی» فرزند «بروس لی» به سبب استفاده از گلوله واقعی بجای گلوله مشقی کشته شد.
«استیون هال» مدیر کهنه کار فیلمبرداری در بریتانیا می گوید: «پروتکل های ایمنی اسلحه در صحنه ساخت فیلم ها در آمریکا از گذشته تا به امروز بهبود یافته است، اما یکی از خطرناک ترین موقعیت ها پشت دوربین است چونکه فرد در صحنه هایی که طی آن بازیگری اسلحه را به سمت تماشاچی نشانه می رود، در معرض گلوله قرار دارد.
بسیاری معتقدند بجای استفاده از اسلحه با گلوله مشقی می توان از جلوه های کامپیوتری برای ایجاد جلوه شلیک واقعی در فیلم ها بهره برد تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.






منبع:

1400/08/02
12:26:35
5.0 / 5
752
تگهای خبر: دوربین , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است