مقام مسئول:

هزینه راه اندازی هر یک کیلومتر آزادراه به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است

هزینه راه اندازی هر یک کیلومتر آزادراه به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت: هزینه ساخت هر یک کیلومتر آزادراه در دشت به ۴۰ میلیارد تومان رسیده که افزایش قیمت قیر در آن مؤثر بوده است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، مجید کیانپور امروز در سیزدهمین همایش قیر و آسفالت ضمن اشاره به افزایش قیمت قیر اظهار داشت: هم اکنون هزینه ساخت هر کیلومتر آزادراه در دشت به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است. این در شرایطی است که نگهداری راه ها برای وزارت راه و شهرسازی در اولویت قرار دارد که مصرف قیر در آنها بالاست.
وی اضافه کرد: سال قبل ۷۳ هزار کیلومتر پیمایش در شریان های اصلی کشور رخ داد که با بررسی های انجام شده، ۵۰ درصد این مسیرها از وضع مطلوب روسازی آسفالت برخوردار می باشند و ۵۰ درصد نیازمند عملیات پیشگیرانه برای نگهداری راه ها هستند.
به گفته مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، ۳۵ هزار کیلومتر از طریق های کشور نیازمند روسازی و نگهداری اضطراری هستند.
کیانپور با اشاره به اینکه در سال ۹۶ قیمت هر تُن قیر کمتر از ۹۰۰ هزار تومان بود، اظهار داشت: هم اکنون قیمت هر تن قیر بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است. مجلس می گوید قیر مجانی بموقع به پروژه های عمرانی داده شود درحالی که مشکل جامعه مهندسی، شرکت راهسازی و دستگاههای عمرانی مانند سازمان راهداری و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل این است که قیر مجانی دیر به آنها داده می شود و تابحال قیر مجانی به این دستگاه ها واگذار نشده است.
وی تاکید کرد: قیر باید در فصل مناسب راهسازی داده شود. هم اکنون فرصت مناسبی برای عرضه قیر نیست. به آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می گویند «برای نمونه برداری کیفیت قیر در کارگاه عمرانی حاضر باش» ولی فصل سرما زمان مناسبی جهت بررسی کیفیت قیر نیست.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار نمود: بر مبنای مصوبه وزارت راه و شهرسازی، باید در همه پروژه های راهسازی شاخص IRI در آنها لحاظ شده باشد و بدون داشتن این فاکتور، پروژه نباید از پیمانکار تحویل گرفته شود.
کیانپور اظهار داشت: هم اکنون روی کنترل کیفیت راهسازی کار می نماییم اما زمان آن رسیده که از روش های بهینه در هنگام ساخت بهره ببریم تا گرفتار اُفت کیفیت جاده و راه ها نشویم و نیازی به درزگیری راه ها بلافاصله پس از ساخت نباشد.

1400/08/18
21:03:55
5.0 / 5
711
تگهای خبر: آزمایشگاه , توسعه , دستگاه , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است