آموزش نحوه برخورد با کاکتوس های روی زمین به فضانوردان

آموزش نحوه برخورد با کاکتوس های روی زمین به فضانوردان به گزارش شاه بلاگ شرکت فضایی ˮبلواوریجینˮ طی برنامه ای آموزشی به گردشگران فضایی که در صحرا فرود خواهند آمد، آموزش می دهد که اگر موشک آنها در کنار یک کاکتوس فرود آمد چه کارهایی را انجام دهند!


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، "کریس بوشویزن"(Chris Boshuizen) مهندس سابق ناسا و بنیانگذار شرکت ماهواره ای "پلنت لبز"(Planet Labs) که یکی از چهار مسافر مأموریت گردشگری سرنشین دار شرکت بلواوریجین به نام "NS-۱۸" بود به تازگی اظهار کرده که این شرکت فضایی قبل از انجام یک پرواز فضایی به گردشگران فضایی خود آموزش می دهد که اگر هنگام خارج شدن از کپسول موشک با یک کاکتوس مواجه گشتند چگونه عمل کرده و از آنجا بیرون بروند.
طی مأموریت "NS-۱۸" شرکت بلواوریجین جف بزوس که در ماه اکتبر انجام شد، "ویلیام شاتنر" بازیگر کانادایی ۹۰ ساله، "کریس بوشویزن"(Chris Boshuizen) مهندس سابق ناسا و بنیانگذار شرکت ماهواره ای Planet Labs و"گلن دو وریس"(Glen de Vries) بنیانگذار شرکت نرم افزاری Medidata و معاون رئیس علوم زیستی یک شرکت نرم افزاری فرانسوی و "آدری پاورز"(Audrey Powers) معاون رئیس این مأموریت از شرکت بلواوریجین حضور داشتند. کل پرواز حدود ۱۱ دقیقه طول کشید و خدمه هم حدود چهار دقیقه بی وزنی را در فضا تجربه کردند. "گلن دو وریس"(Glen de Vries)، یکی از مسافران این پرواز فضایی چند روز پیش در یک سانحه هوایی جان خویش را از دست داد.
بوشویزن اظهار داشت که آموزش چگونه عمل کردن در هنگام خارج شدن از کپسول و مواجه با کاکتوس همچون آموزش هایی بود که آنها قبل از انجام آن پرواز فضایی چهار نفره خود انجام داده بودند.
بوشویزن در اینباره اضافه کرد: در این جلسات به ما آموزش داده شد که در هنگام فرود کپسول در یک صحرا و وجود کاکتوس در آنجا چگونه باید از کپسول فضایی خارج شویم. آنها به ما گفتند در این لحظه فضانوردان باید تا لحظه آمدن نیروهای پشتیبانی در زمین در کپسول موشک بمانند تا آنها بیایند و بعد از پوشیدن کفش‎های ایمنی، کاکتوس ها را کنار بزنند تا فضانوردان بتوانند به سادگی از کپسول بیرون بروند.
هنگامی که موشک درحال فرود بر روی زمین است، سه چتر نجات باز می شوند تا پیش از فرود کامل آن در صحرای تگزاس سرعت آنرا کاهش دهند. صحرای تگزاس هم از آن دسته مکان هایی است که احتمال فرود آمدن موشک بر روی کاکتوس ها زیاد است.
بوشویزن در ادامه اظهار داشت: بطور قطع زمانی که موشک در کنار کاکتوس ها فرود می‎آید شما نمی توانید به سرعت و شتابزده از موشک خارج شوید.
به دنبال صحبت های بوشویزن، سخنگوی شرکت بلواوریجین هم تایید نمود که آموزش خروج از کپسول در هنگام حضور کاکتوس ها هم بخشی از آموزش است. سخنگوی شرکت بلواوریجین در اینباره اظهار داشت: ما قبل از پرواز برخی از سناریوها را با فضانوردان مان بررسی می نماییم تا از راحتی و ایمنی آنها در طول سفر اطمینان حاصل نماییم.
بوشویزن روند آموزشی این شرکت برای آماده شدن فضانوردان برای یک پرواز فضایی را سخت اما آموزنده و مناسب توصیف کرد.
بوشویزن در پایان اضافه کرد: ما در این جلسات آموزشی، آموختیم که در شرایط متعدد چگونه عمل نماییم. برای مثال آنها به ما گفتند زمانی که ما قبل از شروع پرواز و زمانی که بر روی صندلی های خود نشسته‎ایم اما به دلایلی شرکت بلواوریجین تصمیم می‎گیرد مأموریت را لغو کند چگونه بگونه ای که ایمنی ما به خطر نیفتد از کپسول خارج شویم.



1400/08/24
23:33:48
5.0 / 5
926
تگهای خبر: فضا , ماهواره , موشك , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است