اتفاقی كه بعد از ۴ سال فاش شد

تصادف خودروی تسلا حین تبلیغ فناوری خودران!

تصادف خودروی تسلا حین تبلیغ فناوری خودران! یک فیلم تبلیغاتی که شرکت تسلا در سال 2016 منتشر نموده بود تا پیشرفت فناوری خودران خودرو های خودرا به نمایش بگذارد، تمام آن چیزی نبود که به نظر می رسید.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اینسایدر، در این ویدیو بنظر می رسد که خودرو تسلا برای دقایقی بطور کاملا خودکار رانندگی می کند، به آرامی از خیابان های شهر گذر کرده و در جاده های پر پیچ وخم حرکت می کند و سپس بطور خودکار در دفتر سازندگان این خودرو در سیلیکون ولی(Silicon Valley) پارک می کند. اما به قول نیویورک تایمز این ویدئو بدون بروز مشکل، فیلمبرداری نشده است.
سه فردی که در ساخت این ویدئو شرکت داشتند می گویند که خودرو تسلا در حالت خودران به مانعی در کنار جاده برخورد کرده و نیاز به تعمیر داشته است. آنها به سبب ترس از تسلا و مدیر عامل آن بطور ناشناس با تایمز صحبت کردند.
هدف این فیلم تبلیغاتی نشان دادن پیشرفت تسلا در حوزه رانندگی خودکار به مردم بود. سیستم خودران تسلا از آن زمان تا حالا به رانندگی در بزرگراه ها کمک کرده اما هیچ گاه تبدیل به خودرویی کاملا خودکار نشده است.
دو نفر به روزنامه تایمز گفتند که این فیلم به درستی عملکرد آخرین نرم افزار تسلا در دنیای واقعی را نشان نمی دهد. این وسیله نقلیه یک مسیر از پیش برنامه ریزی شده را طی می کرد که تسلا قبل از فیلمبرداری یک نقشه سه بعدی از آن تهیه کرده بود.
سالها است که ایلان ماسک قول روزی را می دهد که تسلا بدون دخالت انسانی افراد را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل خواهدنمود و حتی سخن از تاکسی هایی به میان می آورد که برای صاحبان شان بدون راننده درآمد کسب می کنند.
تسلا بتازگی نسخه ی بتای نرم افزار "کاملا خودران"(Full Self-Driving) خودرا منتشر نموده است. این نسخه که پیشرفته تر از سیستم خودران(Autopilot) است و هدف از آن، ایجاد قابلیت هایی برای رانندگی در محیط های پیچیده شهری است. اما گاهی اوقات فیلم هایی از خودرو های تسلا نشان میدهد که این فناوری هنوز با وظایف اولیه رانندگی مانند اجتناب از برخورد با موانع بتنی و خطوط راهنمایی رانندگی درگیر است. این موارد رسیدن به سیستم کاملا خودران را دور از دسترس می کند.
این افشاگری ها زمانی رخ داده که سیستم خودران تسلا مورد بررسی جدی از طرف اداره ایمنی ترافیک راه های ملی(National Highway Traffic Safety Administration) قرار گرفته است. این اداره درحال بررسی دستکم دوازده مورد از حوادثی است که طی آن خودرو تسلا هنگام استفاده از سیستم خودران به خودرو های خدمات اضطراری برخورد کرده است.



1400/09/17
10:10:17
5.0 / 5
831
تگهای خبر: پیشرفت , جت , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است