آزمایش نخستین پهپاد باربری بر فراز دریا

آزمایش نخستین پهپاد باربری بر فراز دریا به گزارش شاه بلاگ یك شركت آمریكایی با مطالعه بر روی نقش پهپادها در انتقال ارزان كالا از مسیرهای ایمن آبی، نخستین نمونه پهپاد حمل كالا بر فراز اقیانوس و به دور از مسیرهای ترافیك هوایی را تولید و آزمایش كرد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپكتروم، هدف اصلی شركت نوبنیاد ناتیلوس كاهش ۵۰ درصدی هزینه های حمل كالا با استفاده از هواپیما است. در واقع نسل جدید پهپادهای باربر می توانند در جایگاهی بین هواپیماهای باری و كشتی های حمل كالا قرار گیرند.
این شركت با ساخت نمونه كوچكتر پهپاد باری با گستره بال 9 متر و با نظارت سازمان هوانوردی فدرال آزمایش های اولیه را انجام داد و آزمایش اصلی را به سال ۲۰۱۷ موكول كرد.
مهمترین خصوصیت این پهپاد پرواز در سطح آب است تا مصرف انرژی به حداقل برسد.


به گفته مدیر اجرایی شركت ناتیلوس در صورت موفقیت این پروژه دیگر نیازی به دریافت مجوزهای لازم برای پرواز بر روی خشكی و یا محدودیت های ترافیكی شامل سایر پهپادها نیست، چون كه این پهپاد با پرواز در سطح آب وارد حریم ترافیك هوایی نمی شود و عملاً توانایی حركت در محدوده خشكی را ندارد، ازاین رو از دریافت مجوزهای ضروری سازمان هوایی فدرال هم معاف می گردد.
هدف بعدی شركت ناتیلوس در صورت موفقیت نمونه آزمایشی ساخت پهپاد بزرگتر با توانایی حمل دو تن بار است.


 

1396/10/09
23:31:12
5.0 / 5
5190
تگهای خبر: پهپاد , هواپیما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است