تجربه سوپرمن بودن با یک هواپیمای عمودپرواز گرد!

تجربه سوپرمن بودن با یک هواپیمای عمودپرواز گرد! شاه بلاگ: یک هواپیما با ظاهری شبیه به دیش ماهواره که می تواند خلبان خودرا با سرعت 160 مایل بر ساعت 257(کیلومتر بر ساعت) در آسمان بچرخاند، نخستین آزمایش بدون اتصال خودرا به انجام رساند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، این هواپیمای عمود پرواز عجیب که "ZEVA Aero" نام گرفته است توسط شرکت آمریکایی "زوا" تولید شده و در روز نهم ژانویه سال جاری چندین پرواز آزمایشی بدون سرنشین در منطقه Pierce County انجام داده است.
این هواپیما، چهار پرواز به انجام رساند و بطور کلی بیش از چهار دقیقه در هوا معلق بود و مانورهایی در سرعت کم و با صعود عمودی محدود انجام داد.
این هواپیمای عمودپرواز(eVTOL) بطور عمودی از زمین برمی خیزد و بدین سبب نیاز به فضای باند برای بلند شدن ندارد.
شرکت هواپیمای "زوا"، هواگرد "ZEVA Aero" را یک ماشین پرنده شخصی می خواند که می تواند از حالت شناور عمودی به حالت پرواز رو به جلو در بیاید در چنین حالتی مسافر آن رو به زمین و به گونه ای مشابه "سوپرمن" قرار می گیرد.


انتظار می رود که این طرح که در انتظار ثبت اختراع است با قیمت ۵۰۰۰ دلار در اوایل بهار سال جاری آماده پیش فروش باشد و قیمت نهایی آن تا ۲۵۰ هزار دلار تخمین زده می شود.
آزمایش پروازی روز نهم ژانویه قسمتی از یک برنامه آزمایشی سخت گیرانه برای دریافت تاییدیه اداره هوانوردی فدرال بود.
"استیون تیبیتس"(Stephen Tibbitts) مدیرعامل "زوا" می گوید: این یک نقطه عطف بزرگ برای "زوا" است برای اینکه ما به مجموعه انحصاری پلت فرم های پرواز اثبات شده عمودپرواز می پیوندیم و این گواهی بر تلاش بی وقفه و نبوغ کل تیم ما در طول دو سال و نیم گذشته است. ما مشتاقیم تا به زودی به مرحله بعدی آزمایش در راه رسیدن به تاییدیه برویم تا در نهایت پروازهای خودکار این امکان را به هر کسی و نه فقط خلبان ها بدهند تا با انتشار صفر از مکانی به مکان دیگر سفر کنند.


این هواپیما برای یک خلبان طراحی شده است و به اندازه ای کوچک است که می توان آنرا در یک پارکینگ استاندارد خودرو قرار داد.
این وسیله نقلیه از هشت ملخ موتور الکتریکی برای شناور شدن در هوا استفاده می نماید.
زمانی که در حالت عمود قرار دارد مسافر آن می تواند بصورت ایستاده قرار بگیرد و از بخش بالایی بیرون را تماشا کند. اما در حالت رو به جلو فرد می تواند زمینهای زیر هواپیما را تماشا کند.
در آزمایش روز نهم ژانویه، این هواپیما در حالت عمودی برخاست و به درستی فرود آمد.
نسخه کوچک تری از این هواپیما که تنها یک ششم سایز واقعی بود در سال ۲۰۱۹ با موفقیت یک آزمایش پرواز عمودی را به انجام رساند.



منبع:

1400/10/28
17:00:51
5.0 / 5
729
تگهای خبر: تولید , خودرو , فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است