درمان یکی از بیماریهای دردناک پا با تزریق چربی

درمان یکی از بیماریهای دردناک پا با تزریق چربی شاه بلاگ: پژوهشگران ˮدانشگاه پیتسبرگˮ روش جدیدی را برای درمان بیماری دردناک پا به نام ˮالتهاب غلاف کف پاˮ(plantar fasciitis) توسعه داده اند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اس تی دی، روش جدید پژوهشگران بدین ترتیب است که طی آن چربی خود بیمار بصورت شبکه ای بوسیله ده ها تزریق کوچک به پا تزریق می شود.
بگفته پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبرگ، روش جدیدی که طی آن چربی خود بیمار را به کف پای او پیوند می زنند، می تواند برای کسانی که از یک بیماری شایع و دردناک به نام "التهاب غلاف کف پا" (plantar fasciitis) رنج می برند، مفید باشد.
دکتر "جفری گوسنوف"(Jeffrey Gusenoff) جراح پلاستیک دانشگاه پیتسبرگ اظهار داشت: ما این روش را جهت استفاده از خواص بازسازی کننده چربی توسعه دادیم. در این مطالعه اثبات مفهومی، ما نشان دادیم که تزریق چربی به پا، درد پاشنه پا را می کاهد، به بیماران کمک می نماید تا بتوانند مجدد به کارهای روزمره و ورزش خود بپردازند و در کل کیفیت زندگی آنها را بیشتر می کند.
التهاب غلاف کف پا یکی از شایع ترین علل درد پاشنه پا است که حدود دو میلیون نفر در ایالات متحده از آن رنج می برند.
"بث گوسنوف"(Beth Gusenoff) از دیگر پژوهشگران این مطالعه اظهار داشت: التهاب کف پا درد بسیار شدیدی را به وجود می آورد و به شکلی است که وقتی فرد از حالت نشسته یا از حالت خواب بلند می شود، درد شدیدی را تجربه می کند که برخی افراد آنرا مانند میخی توصیف می کنند که درست از پاشنه آنها می گذرد.


شکل حاد التهاب غلاف کف پا را می توان با کشش، کفش طبی یا تزریق کورتیزون درمان کرد. اما حدود ۱۰ درصد از بیماران کاملا درمان نمی شوند و کلاژن پای آنها تحلیل می رود و التهاب غلاف کف پای آنها بیشتر می شود.
پژوهشگران این مطالعه با الهام از خواص بازسازی سلول های بنیادی چربی، تکنیکی را ابداع کردند که طی آن از چربی برداشت شده از شکم یا سایر قسمت های بدن بیمار برای درمان این بیماری استفاده می نمایند.
جفری گوسنوف اظهار داشت: در چربی، سلول های بنیادی و شاخصهای رشد وجود دارند که به تامین خون تازه کمک می کنند که این امر نیز موجب بهبود زخم می شود. ما در این مطالعه از یک سوزن صاف برای سوراخ کردن التهاب غلاف کف پا استفاده کردیم چونکه این کار موجب ایجاد جراحت کوچک و تحریک روند بهبودی می شود. سپس سوزن را بیرون آورده و مقدار کمی از چربی بیمار را در آنجا تزریق می نماییم.
در این مطالعه که توسط پژوهشگران آمریکایی انجام شد، روش تزریق چربی مذکور علایم التهاب غلاف کف پا را در بیماران بهبود بخشید و زمینه را برای یک کارآزمایی بالینی بزرگتر فراهم نمود.




منبع:

1400/11/07
23:11:38
5.0 / 5
835
تگهای خبر: پژوهش , توسعه , دانش , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است