پروفسور هاروارد دست بردار نیست

آوی لوب: تا ۲ سال دیگر تصویر باکیفیتی از فرازمینی ها خواهیم داشت!

آوی لوب: تا ۲ سال دیگر تصویر باکیفیتی از فرازمینی ها خواهیم داشت! به گزارش شاه بلاگ پروفسور ˮآوی لوبˮ که سابقه ای طولانی در اظهار نظر درباره فرازمینی ها و یوفوها دارد، در تازه ترین ادعای خود مطرح کرده است که میتوان یک تصویر با وضوح بالا از یک یوفو را ظرف دو سال آینده دید.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، به نظر می رسد پروفسور "آوی لوب"(Avi Loeb) تا وقتی که جامعه علمی، تحقیقات در مورد اشیای پرنده ناشناس(یوفوها) را جدی نگیرد، آرام نخواهد گرفت.
این استاد جنجالی دانشگاه "هاروارد" در مصاحبه ای جدید با "گاردین" اظهار داشت که امکان دارد تنها چند ماه تا دیدن نخستین تصویر به اندازه کافی با جزئیات و واضح از فرازمینی ها فاصله داشته باشیم تا شواهد غیرقابل انکاری عرضه نماییم که مشاهداتی که گاه به گاه گزارش شده است، همان یوفوها و فضاپیماهای بیگانه هستند.
وی می گوید، می خواهد طی دو سال آینده با کمک یک گروه بزرگ از دانشمندان و شبکه گسترده ای از دوربین ها و تلسکوپ ها، یک "تصویر با وضوح بالا" از اشیای پرنده ناشناس ثبت کند.
"لوب" در ماه ها و سالهای اخیر به علت ادعاهای مطمئن خود در مورد وجود تمدن های بیگانه با فناوری پیشرفته، توجه عمومی زیادی را به خود جلب کرده است. سال قبل او "پروژه گالیله" را تأسیس کرد که هدف آن عرضه شواهدی برای اثبات فناوری بیگانگان با ساخت شبکه ای جهانی از تلسکوپ ها، دوربین ها و کامپیوتر ها است که به او و تیمش اجازه می دهد یوفوها را بررسی کند.
اعلان "پروژه گالیله" اندکی بعد از آن صورت گرفت که پنتاگون تصاویری از فیلمهای منتسب به یوفوها را پارسال از طبقه بندی محرمانه خارج کرد و برای عموم مردم منتشر نمود. در آن زمان "لوب" اظهار داشت: آنچه در آسمان خود می بینیم، چیزی نیست که سیاستمداران یا پرسنل نظامی باید آنرا تفسیر کنند، چونکه آنها بعنوان دانشمند آموزش ندیده اند و این به عهده جامعه علمی است که آنرا بفهمند.
با اینکه وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) مبادرت به تاسیس یک دفتر مخصوص جهت بررسی این پدیده های هوایی ناشناس کرده است، اما به نظر می آید "آوی لوب" بعنوان عضوی از جامعه علمی، این کار را مسئولیت دانشمندان می داند و نگاه خوش بینانه ای به انجام این کار توسط دولت ندارد.
"لوب" همینطور به خاطر نظرات عجیب خود در مورد "اوموآموآ"(Oumumua) نخستین جرم میان ستاره ای که توسط تلسکوپ ها رصد شده و شبیه به یک سیگار برگ است، توجهات را به خود جلب کرد. وی در مصاحبه ای در سال ۲۰۲۱ ادعا کرد که برخی از دانشمندان به شکل خصوصی با او تماس گرفته اند و گفته اند با ادعاهای او در خصوص این که "اوموآموآ" امکان دارد یک کاوشگر ساخته شده توسط فرازمینی ها باشد، موافق هستند، اما با این وجود، از ترس این که این موافقت به شغل و جایگاهشان لطمه می زند، آنرا علنی نمی گویند.
حالا این فیزیکدان دانشگاه "هاروارد" می گوید که می خواهد با عرضه شواهد جدید برای اثبات فناوری بیگانگان از راه "پروژه گالیله"، یک تغییر تکان دهنده در درک عمومی از بیگانگان ایجاد نماید.
"لوب" در مصاحبه جدید خود با گاردین اظهار داشت: من واقعاً می خواهم نسل بعدی آزاد باشد تا درباره این مورد بحث کند و به بخشی از جریان اصلی تبدیل گردد. امید من این است که با گرفتن تصویری با وضوح بالا از چیزی غیرعادی یا یافتن شواهدی برای آن که در یکی دو سال آینده کاملاً امکان دارد، این روند را تغییر دهیم.
"پروژه گالیله" که توسط "لوب" راه اندازی شده، از تیمی متشکل از ۱۰۰ دانشمند تشکیل شده است. به نقل از ایشان، نخستین تلسکوپ این پروژه، تابستان سال جاری از پشت بام رصدخانه کالج هاروارد آغاز به کار خواهد نمود. این تلسکوپ شامل دوربین های فروسرخ، یک سنسور رادیویی، یک سنسور صوتی و یک مغناطیس سنج است که به صورت ۲۴ ساعته به فعالیت خواهد پرداخت.
"شیء ناشناس پرنده" که به صورت مخفف "UFO" نامیده می شود و در زبان فارسی به آن "بشقاب پرنده" هم گفته می شود، اصطلاح رایج برای هر پدیده هوایی است که علت آن نمی تواند به راحتی یا بلافاصله توسط ناظر شناخته شود. نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا که در سال ۱۹۵۲ این اصطلاح را ابداع کرده است، در ابتدا اصطلاح "یوفو" را به اشیایی که بعد از بررسی دقیق توسط محققان متخصص ناشناخته باقی می مانَد، اطلاق کرد. هر چند امروزه اصطلاح یوفو اغلب برای توصیف هرگونه منظره ناشناخته که توسط ناظر گزارش می شود، استفاده می شود.
فرهنگ عامه غالباً اصطلاح یوفو را بعنوان یک مترادف برای فضاپیمای بیگانگان استفاده می نماید. بعضی از محققان هم اکنون ترجیح می دهند برای پیشگیری از سردرگمی و باورهای نادرستی که به دنبال اصطلاح یوفو می آید، از اصطلاح عام تر "پدیده ناشناس هوایی"(UAP) استفاده کنند. برپایه مطالعات، اغلب یوفوهای مشاهده شده اجسام متداولی مانند هواپیما، بالن یا اجسام نجومی ازقبیل سنگ آسمانی یا سیارات درخشان هستند. همینطور درصد کمی از گزارش های مشاهده یوفوها جعلی است. تنها درصد کمی بین ۵ تا ۲۰ درصد از گزارش های در خصوص رؤیت یوفوها را میتوان به صورت مشخص در طبقه "اشیای ناشناس پرنده" به مفهوم دقیق آن قرار داد.
"لوب" به گاردین اظهار داشت: ما راهی را می رویم که تابحال طی نشده است، ازاین رو امکان دارد نتیجه غیرمنتظره ای منتظر ما باشد که هیچ کس دیگری آنرا نیافته است، چونکه آن راه را نرفته است.
خیلی از کسانی که به وجود یوفوها باور ندارند، استدلال می کنند که در دنیایی که پر از کاربران دارای گوشیهای هوشمند است که در کسری از ثانیه آماده اند تا وقایع مختلف و عجیب و غریب را با دوربین خود ثبت کنند، ما تابحال باید فیلمهای دقیق تری از یوفوها می دیدیم.
حالا "لوب" در واقع می خواهد با نگاه کردن به آسمان از نقاط مختلف کره زمین به صورت ۲۴ ساعته به این بحث آخر دهد. اگر او و گروهش موفق به عرضه کرده های قانع کننده شوند، جهان ناگهان باید تحقیقات در مورد یوفوها را بسیار جدی تر بگیرد و شروع کند و آن مأموریت طراحی شده برای رسیدن به "اموآموآ" با استفاده از فناوری بادبان خورشیدی هم امکان دارد به ناگهان به سرعت تکمیل شود.




منبع:

1400/11/19
23:01:05
5.0 / 5
707
تگهای خبر: پیشرفت , جهان , دانش , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است