سخنگوی گمرك خبر داد؛

رشد 73 درصدی صادرات کالاهای ایرانی به عمان

رشد 73 درصدی صادرات کالاهای ایرانی به عمان شاه بلاگ: سخنگوی گمرک از صادرات بیش از یک میلیون و 750 هزار تن کالا به ارزش 563 میلیون و 670 هزار دلار تا اختتام دی ماه آگاهی داد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از گمرک، «سید روح اله لطیفی» گفت: روابط تجاری ایران با کشور عمان در سالهای اخیر همیشه رو به بهبود بوده و امسال و روی کار آمدن دولت سیزدهم این روابط در همه زمینه ها شرایط بهتری پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: کل تجارت ۱۰ ماهه جمهوری اسلامی ایران با عمان ۲ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۶۱۴ تن به ارزش یک میلیارد و ۱۶ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۲۶ دلار بوده که از لحاظ ارزش کالاهای تبادل شده نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۴۳ درصد رشد داشته است.
سخنگوی گمرک درباب واردات از عمان نیز اشاره کرد: بیش از ۸۵۶ هزار و ۸۹۸ تن کالا به ارزش ۴۵۲ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۳۸۸ دلار از شروع سال تا ابتدای بهمن ماه از کشور عمان واردات داشتیم که از لحاظ ارزش ۱۸ درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: ۶۱۸ هزار و ۸۰۱ تن از کالاهای وارداتی از عمان به ارزش ۲۴۵ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۶۶۳ دلار، محصولات کشاورزی و غذایی هستند که ۷۲ درصد وزن و ۵۴ درصد ارزش کالاهای وارداتی از این کشور را به خود مختص کرده است.
لطیفی اشاره کرد: عمان در ۱۰ ماهه امسال با رشد دو پله ای، در رتبه دهم مقاصد صادراتی ایران، بعد از چین، عراق، ترکیه، امارات، افغانستان، هند، پاکستان، اندونزی و تایلند قرار گرفته است.



منبع:

1400/11/24
20:41:29
5.0 / 5
629
تگهای خبر: كشور , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است