معاون سازمان بنادر خبر داد:

خودکفایی مهندسان ایرانی در ساخت اسکله، موج شکن و استحصال دریا

خودکفایی مهندسان ایرانی در ساخت اسکله، موج شکن و استحصال دریا به گزارش شاه بلاگ معاون مهندسی و توسعه زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: تهیه و تدوین شرح ردیف پایه لیست فعالیتهای امور دریایی و ساحلی گامی بلند و مؤثر در توسعه زیرساخت های دریایی کشور است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا الله یار در آستانه روز مهندس با تبریک این روز به جامعه مهندسی کشور اضافه کرد: شرح ردیف فعالیتهای امور دریایی و ساحلی تهیه شد و ابلاغ آن در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: با عنایت به نیاز جامعه مهندسی دریایی کشور و نبود لیست بهای فعالیتهای امور دریایی و ساحلی، شرح ردیف این فعالیت ها توسط معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با مشارکت و همکاری مشاوران منتخب گروه بندرسازی جامعه مهندسان مشاور ایران، نمایندگان منتخب پیمانکاران دریایی و هم هماهنگی و مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و جهت درج در سامانه سافات سازمان برنامه و بودجه و نهایتا انتشار آن در سال آینده اقدام شد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اشاره به این که انتظار می رود با تهیه و تدوین این لیست و مشخصات فنی عمومی ضمیمه شده به آن، گام بلند و مؤثری در ارتقا زیرساخت های دریایی و ساحلی کشور، برداشته شود، اظهار داشت: همسان سازی و وحدت رویه در تنظیم برآورد پروژه ها، انضباط مالی و تبیین فعالیتهای در رابطه با اجرای کارهای دریایی و ساحلی، از دیگر اهدافی است که با تهیه شرح ردیف فعالیتهای امور دریایی و ساحلی، محقق می شود.
الله یار ضمن اشاره به این که شرح ردیف فعالیتهای امور دریایی و ساحلی از اوایل سال ۱۳۹۸ آغاز و در چهار بخش تدوین شده است، اظهار داشت: عملیات لایروبی و استحصال، راه اندازی موج شکن های سنگی، بهسازی زمین و روسازی محوطه های بندری و هم راه اندازی انواع اسکله ها، چهار بخش مربوطه را شامل می شود.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر ضمن اشاره به این که تهیه شرح ردیف فعالیتهای دریایی و ساحلی کشور با تولی گری سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است، اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده با سازمان برنامه و بودجه لیست بهادار در مرحله پس از این انجام می شود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان خاطرنشان کرد: این اتفاق برای نخستین بار در کشور رخ داده است و می تواند کمک نماید تا پروژه ها و تجارب در بحث آنالیز فعالیتهای دریایی صورت گیرد.


منبع:

1400/12/04
20:53:03
5.0 / 5
437
تگهای خبر: توسعه , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است