ابداع یک باتری ارگانیک که می تواند جایگزین باتری های سنتی باشد

ابداع یک باتری ارگانیک که می تواند جایگزین باتری های سنتی باشد به گزارش شاه بلاگ پژوهشگران استرالیایی و چینی طی همکاری مشترکی قصد دارند نوعی باتری ارگانیک بسازند که می تواند جایگزین خوبی برای باتری های سنتی باشد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اکو ویس، باتری های خانگی قابل شارژ کاملا ارگانیک، جایگزین ایده آلی برای باتری های سنتی مبتنی بر فلز هستند؛ بخصوص برای کاهش آلودگی در محل دفن زباله و محیط زیست.
پژوهشگران "دانشگاه فلیندرز"(Flinders University)، درحال توسعه یک باتری پلیمری تمام ارگانیک هستند که می تواند جهشی قابل توجه در بهبود قابلیت ذخیره انرژی باتری های ارگانیک باشد.
دکتر "ژونگفان جیا"(Zhongfan Jia)، سرپرست این پژوهش اظهار داشت: ما می دانیم که مواد فعال ردوکس آلی به علت ایمنی، سبکی و قابلیت تنظیم ساختار و مهم تر از همه، پایداری و سازگاری با محیط زیست، جایگزین های خوبی هستند.
گروه پژوهشی دکتر جیا با همکاری دکتر "کای ژانگ"(Kai Zhang)، پژوهشگر "دانشگاه علم و فناوری ژجیانگ" (ZSTU) چین قصد دارند یک باتری کاملا زیست تخریب پذیر بسازند که از مواد جدید و الکترود آلی تشکیل شده است.
باآنکه باتری های لیتیوم-یون سنتی، تکثیر دستگاههای قابل حمل و حتی وسایل نقلیه الکتریکی را ممکن کرده اند اما افزایش تقاضا برای موادی مانند لیتیوم، کبالت و سایر منابع معدنی، به بروز طیف وسیعی از اثرات اجتماعی و زیست محیطی منجر گردیده است.
توسعه باتری های قابل شارژ ساخته شده از مواد اخلاقی و پایدار، یک جایگزین بالقوه است. پژوهشها در سرتاسر جهان، بر بهبود ولتاژ باتری های کاملا ارگانیک و افزایش ظرفیت و دوام مواد به کار رفته در آنها جهت کمک به بازیافت باتری های مقرون به صرفه و کارآمد متمرکز هستند.
دکتر جیا اظهار داشت: باآنکه ظرفیت این باتری به بهبود بیشتری نیاز دارد اما پژوهش ما، توسعه باتری های کاملا ارگانیک با طراحی دقیق الکترود را نوید می دهد.
این پژوهش، در "Chemical Engineering Journal" به چاپ رسید.




منبع:

1400/12/07
19:57:15
5.0 / 5
433
تگهای خبر: باتری , پژوهش , توسعه , جت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است