در یك مراسم سینمایی مطرح شد:

ضریب اشغال 7 میلیونی برای سینما در سال 1400!

ضریب اشغال 7 میلیونی برای سینما در سال 1400! به گزارش شاه بلاگ در مراسمی برای تجلیل از یک سینماگر و افتتاح یکصد سالن سینمایی اعلام گردید که سینمای ایران در سال 1400 با هفت میلیون تماشاگر چنان ضریب اشغال کمی دارد که فقط پنج استان، سینما را بیشتر فعال نگه داشته اند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، بامداد یکشنبه ۱۵ اسفندماه مراسمی در موزه سینما برای تقدیر از مجید مسچی - مدیر پیشین سینما شهر- و افتتاح ۱۰۰ سالن سینمایی در سالن سینماتوگراف موزه سینما با حضور تعدادی از سینماگران و مدیران سازمان سینمایی همچون حبیب ایل بیگی - معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی-، محمد حمیدی مقدم - مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی - و محمدرضا فرجی - مدیر کل نظارت بر نمایش - اجرا شد. در این مراسم که با اجرای کامران ملکی همراه بود غلامرضا موسوی، سید ضیا هاشمی، وحید موساییان، مرتضی شایسته، محمدحسین فرحبخش و جمال ساداتیان هم حضور داشتند.
حبیب اسماعیلی از سینماگرانی بود که در تجلیل از مجید مسچی اظهار داشت: او آنقدر در این سالها تلاش نموده که کار مدیر بعدی خیلی مشکل است.
مسچی هم که در طول دوران کاری خود به ندرت مصاحبه کرده، در سخنانی کوتاه بیان کرد: در ۱۶ سالی که من در سینما شهر بودم یک مجموعه منسجم داشتیم. حضور دوستان در بخش خصوصی که سختی هم زیاد کشیدند قابل تقدیر است چون سینماسازی در بخش دولتی کم اتفاق می افتد.
هاشم میرزاخانی مدیر جدید موسسه سینما شهر نیز در گزارشی برای سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: در این سال فروش حدود ۱۵۸ میلیارد تومان بوده و هفت میلیون نفر هم به سینما رفتند. همین طور تعداد سینماهای فعال ۳۱۱ سینما بوده است.
او با ضعیف بودن آمار این سال اظهار داشت: مقایسه فروش استانها نشان میدهد که ظرفیت اشغال بالا نیست و سینمای ایران در پنج استان اول فقط فعال است و بقیه استانها شرایط خوبی ندارند که جای تأمل است چه باید کرد تا فرهنگ سینما رونق در آنجا رونق یابد.
به گفته وی تهران نیمی از فروش کل سینما را در اختیار دارد و باید بر طبق فرهنگ و شرایط بومی هر استان برنامه ای برای افزایش مخاطب درنظر گرفت.
میرزاخانی اضافه کرد: باید یک عزم جدی بین بخش خصوصی و شهرداری ها برقرار شود تا در هر استان برای رونق سینماها و ساخت سالن اقدام نمود. در این راستا برنامه ای به سازمان سینمایی ارائه کردم که پذیرفته شد تا ابتدا حداقل چند استان پایلوت شوند.
در بخش پایانی این مراسم از چند سینمادار در بخش خصوصی و نیز حوزه هنری تقدیر گردید.
ساداتیان بعنوان یکی از سینمادارن تقدیر شده اظهار داشت: اگر ممیزی ها و سخت گیری ها را همین طور ادامه دهیم شرایط خوبی نخواهیم داشت چون بااینکه سالن سازی خوب پیش می رود ولی برای تولید هم باید فکر کرد و رونق را با تولید و مجوز به فیلم ها باید به سینما آورد تا مردم لااقل سالی یک دفعه به سینما بروند.
محمدرضا صابری و علی سرتیپی هم از دیگر تقدیر شده ها بودند که صابری اصرار کرد انتظار از میرزاخانی از این پس خیلی بیشتر است چون او خودش هم سینمادار بوده است.





منبع:

1400/12/16
09:23:34
5.0 / 5
396
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است