لوزالمعده مصنوعی، روزنه امید مبتلایان به دیابت

لوزالمعده مصنوعی، روزنه امید مبتلایان به دیابت شاه بلاگ: پژوهشگران بریتانیایی از آزمایش بر روی یک فناوری آگاهی داده اند که سطح قند خون را می خواند و از الگوریتمی برای تعیین میزان انسولین مورد نیاز استفاده می نماید.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسکای، صدها بزرگسال و کودک مبتلا به دیابت نوع ۱ درحال آزمایش "لوزالمعده مصنوعی" برای نظارت بر سطح انسولین خود هستند.
این دستگاه که یک سیستم حلقه بسته ترکیبی است، سطح قند خون را می خواند و از الگوریتمی برای تعیین میزان انسولینی که باید تجویز شود، استفاده می نماید.
این آزمایش در بیش از ۳۰ مرکز دیابت سرویس ملی سلامت سراسر انگلستان در حال انجام می باشد و تا کنون ۸۷۵ نفر برای آزمایش آن ثبت نام کرده اند.
این نخستین مطالعه در نوع خود در جهان است و این دستگاه به زودی جهت استفاده بوسیله سرویس ملی سلامت در دسترس خواهد بود.
پروفسور "پارتا کار"، مشاور تخصصی دیابت سرویس ملی سلامت، اظهار داشت: با کمک این دستگاه افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ می توانند بدون نگرانی در مورد سطح گلوکز یا دارو به زندگی خود ادامه دهند.
دانشمندان می گویند این دستگاه می تواند آزمایش گرفتن خون از انگشت را حذف کند و از حملات هیپوگلیسمی و هیپرگلیسمی پیشگیری کند که این امر می تواند خصوصاً برای کودکان مفید باشد؛ چونکه تخمین زده می شود که تنها یک سوم از جوانان مبتلا به دیابت نوع ۱ کنترل خوبی بر سطح گلوکز خون خود دارند.


"شارلوت ابوت پیرس" ۶ ساله، کمی بیش از یک سال پیش به دیابت نوع ۱ مبتلا شد و در قسمتی از این آزمایش حضور دارد. مادر "شارلوت" اظهار داشت: پیش از استفاده از سیستم حلقه بسته ترکیبی، من و همسرم هر شب هر دو ساعت یک دفعه بیدار می شدیم و قند خون "شارلوت" را چک می کردیم و اغلب اوقات انسولین استفاده می کردیم.


"کریس اسکیو"، مدیر اجرائی Diabetes UK، اظهار داشت: این فناوری پتانسیل تغییر زندگی افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ را دارد و می تواند کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد.

مدیریت کالری دریافتی می تواند به بهبود دیابت نوع ۲ منجر شود
در همین حال، تحقیقات جدید نشان داده است که حتی افراد لاغر نیز می توانند با مدیریت کالری دریافتی خود، از دیابت نوع ۲ بهبود پیدا کنند.
چاقی خطر مبتلاشدن به دیابت نوع ۲ را بیشتر می کند، اما ۱۰ درصد از مبتلایان BMI پایین دارند که به آستانه چاقی نمی رسد.
آزمایشی که توسط پروفسور "روی تیلور" از دانشگاه نیوکاسل انجام شد، نشان داد که ۷۰ درصد از شرکت کنندگان با BMI پایین به لطف کاهش وزن و پیروی از یک رژیم غذایی، دیابت نوع ۲ آنها بهتر شده است.




منبع:

1401/01/13
13:10:43
5.0 / 5
613
تگهای خبر: جهان , دانش , دستگاه , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است