ساخت بلندترین پره های توربین بادی جهان

ساخت بلندترین پره های توربین بادی جهان شاه بلاگ: شرکت ˮزیمنس گامساˮ در حرکتی به سمت ساختن تقریباً تمام اجزای توربین های بادی از مواد قابل بازیافت تا سال 2040، مبادرت به ساخت طولانی ترین پره های توربین بادی با 115 متر طول کرده است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، شرکت "زیمنس گیمسا" که یک شرکت اسپانیایی-آلمانی با فعالیت در حوزه ساخت سیستم های برق بادی است، تولید تیغه های ۳۷۷ فوتی(۱۱۵ متری) خود موسوم به "B۱۱۵" را در کارخانه آلبورگ خود در کشور دانمارک آغاز نموده است.
این شرکت نخستین تیغه تولید شده خودرا در توییتر به نمایش گذاشت و نوشت: ما حالا تولید نخستین تیغه های B۱۱۵ را در آلبورگ دانمارک آغاز نموده ایم. این تیغه ۱۱۵ متری دارای استاندارد موجود است و همین طور با بهره گیری از فناوری منحصر به فرد قابل بازیافت ما تولید خواهد شد.
دو هفته پیش بود که گزارش شد شرکت انرژی های تجدیدپذیر "جنرال الکتریک" یک تیغه توربین ۲۰۳ فوتی(۶۲ متری) ساخته است. از آنجا که جهان به دنبال اتخاذ روش های سبزتر برای برآورده کردن نیازهای انرژی خود است، مزارع بادی دریایی درحال توسعه هستند، چونکه در خشکی فضا اشغال نمی کنند.
بدین سبب توسعه دهندگان مزارع بادی قصد دارند توربین های بزرگ تری بسازند که بتواند در هر جا که نصب می شود، برق بیشتری تولید نماید.
همین طور مدتی پیش گزارش شد که یک شرکت چینی می خواهد یک توربین بادی بسازد که بتواند یک خانه را به مدت دو روز تنها با یک چرخش تغذیه کند.
حالا شرکت "زیمنس گامسا" درحال ساخت بزرگترین توربین بادی جهان به نام "SG-۱۴ ۲۳۶ DD" با قطر ۷۷۴ فوت(۲۳۶ متر) است. این توربین با هر چرخش مساحتی به وسعت ۴۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع را پوشش می دهد و ۱۴ مگاوات برق تولید می کند. ضمن این که ظرفیت این توربین حتی می تواند به ۱۵ مگاوات نیز برسد.
آنچه این توربین را قادر به این کار می کند، تیغه های B۱۱۵ با طول ۱۱۵ متری است که تقریباً ۱۰ متر بیشتر از طول یک زمین فوتبال است.
آنچه در تصویر خبر دیده می شود، تیغه توربین بادی نیست، بلکه قالبی است که برای ساخت آن استفاده می شود. فناوری این شرکت به آنها اجازه می دهد این تیغه را بدون هیچ نوع اتصال چسبی و بصورت کاملا یکپارچ و یک تکه بسازند.
مهندسان مستقر در کارخانه دانمارک این شرکت، از این قالب برای کنار هم قرار دادن فایبرگلاس و رزین اپوکسی که عمده قسمت های تیغه را می سازند، استفاده می نمایند.
این شرکت همین طور از مشکلات ضایعاتی که تولید توربین های بادی در آینده ایجاد خواهند کرد، به خوبی آگاه است. بدین سبب اطمینان حاصل کرده است که تیغه های B۱۱۵ آن با فناوری قابل بازیافت تولید شود.
"زیمنس گامسا" می خواهد با بهره گیری از یک رزین قابل بازیافت که ذوب می شود، اجزای توربین های خودرا قابل بازیافت کرده و تا سال ۲۰۴۰ آنها را بطور کامل قابل بازیافت کند.
پس از آن که پره های B۱۱۵ بصورت کامل تولید شوند، اواخر سال جاری توسط این شرکت در یک نمونه اولیه آزمایش می شوند.




منبع:

1401/01/16
20:26:27
5.0 / 5
384
تگهای خبر: توسعه , تولید , جهان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است